Tarlós: Az ultraliberálisok feleslegesen aggódnak

Összességében 40-50 milliárd forintot kellene fordítani Budapesten árvízvédelemre – mondta a főpolgármester.

MTI
2016. 04. 19. 9:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István a KeljFelJancsi! című műsorban elmondta, jelenleg az összeg 20-25 százaléka áll rendelkezésére a fővárosnak, ebből a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét meg tudják oldani. Továbbá saját forrásokból öt-hat helyen végeztek és végeznek felújítási munkálatokat – tette hozzá.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a fővárosban 20-25 évig nem foglalkoztak az árvízvédelmi kérdéssel. „Lehet politikai meg kommunikációs piszkoskodásokat folytatni, de két dologra nem szabadna ezt kiterjeszteni ma Budapesten semmi esetre sem: az egyik a 3-as metró felújítása, a másik az árvízvédelem” – fogalmazott.

A Római-partról szólva Tarlós István közölte, a partrendezéssel kapcsolatos terveket több helyen is közszemlére teszik, hogy megnyugtassák a közvéleményt. „Az ultraliberális katasztrófaturisták feleslegesen aggódnak a part miatt, az sokkal szebb és élvezhetőbb lesz, mint eddig” – jegyezte meg.

A fakivágásról szólva elmondta, kétféle megoldási lehetőség van a Csillaghegyi-öblözet védművének a felépítésénél, mindkettő komoly fakivágásokat követel meg: az egyik esetben nagyobb számú, silányabb fát kell kivágni, a másik esetben kevesebb, komolyabb érteket képviselő fát. Tarlós István hangsúlyozta: az idén el kell kezdeni az árvízvédelmi munkálatokat.

 

A 3-as metró felújítása kapcsán arról beszélt, hogy 2015 nyara előtt nem lehetett ebbe érdemben belefogni, mert a korábbi, 2010 előtti városvezetés összességében 251 milliárd forint adósságot hagyott a fővárosra. Ennek utolsó részét, a BKV maradék 53 milliárdját 2015 nyarán vállalta át a kormány. Ez előtt mindenfajta kötelezettségvállalás fedezet nélküli kötelezettségvállalás lett volna – mutatott rá Tarlós István, aki úgy fogalmazott: „az elődök nemcsak azt intézték el, hogy ilyen állapotban maradt itt a 3-as metró, hanem azt is, hogy 2015 előtt semmilyen kötelezettséget ne tudjunk vállalni”. Közölte, a szerelvények felújítása nincs csúszásban, a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása három évig tart majd, és három szakaszban valósul meg a kivitelezés.

Tarlós István elmondta, a 3-as metró rossz állapotban van, állapotát naponta vizsgálják felül, továbbá folyamatosan zajlanak a síncserék a komoly balesetveszély kiküszöbölése érdekében. A BKV vezetői abban a pillanatban, amikor a szakértők életveszélyes állapotot észlelnek, leállítanák a 3-as metrót – hangsúlyozta. A főpolgármester azt mondta: a rendelkezésére álló információk szerint „ma még bátran lehet utazni a 3-as metróval”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.