Tarlós szerint „érthetetlen gyűlöletkeltés” zajlik

A főpolgármester szerint biztosan megépül a védmű.

MTI
2016. 04. 29. 13:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós azt mondta, véleményük szerint „érthetetlen gyűlöletkeltés” zajlik a római-parti védmű ügyében. A védművet huszonöt éve meg kellett volna már építeni – hangsúlyozta.

A főpolgármester emlékeztetett: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elküldte a csillaghegyi öblözet árvízvédelmi művének támogatási szerződését, és szerdán a Fővárosi Közgyűlés el is fogadta. Ebből két következtetés vonható le: az egyik az, hogy az árvízvédelmi mű biztosan meg fog épülni, a másik pedig az, hogy a kormány az anyagi fedezet jelentős részéről gondoskodik is – mondta.

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság április 22-én tájékoztatta arról, hogy a part menti nyomvonalváltozatot támogatja – fűzte hozzá.

A partrendezésről, arról, hogy mennyire lesz élvezhető a Római-part, az ott élőket tájékoztatni fogják, a nyáron kihelyezik majd a látványterveket a parton. Annyit kérnek, hogy a következtetéseket azokból vonják majd le, és „ne katasztrófaturisták és megrögzött vádaskodók, gyűlölködők propagandájából” – fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: a védműnek 2018 végig el kell készülnie.

Megjegyezte azt is, hogy a korábbi, Demszky-féle közgyűlés is egyértelműen a parti nyomvonal mellett döntött.

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer fidesz–KDNP-s polgármestere arról beszélt, hogy céljuk a teljes csillaghegyi öblözet megvédése mellett a Római-part üdülőövezeti fenntartása, a rekreációs, szabadidős, idegenforgalmi és sportolási funkciók megőrzése és fejlesztése.

Kiemelte, hogy a jelenlegi, Nánási út és Királyok útja vonalában húzódó, a főváros által elsőrendű védvonalnak tekintett úgynevezett nyúlgát mai állapotában nem felel meg a jogszabályi követelményeknek. Magassága nem kielégítő, szelvénye kisebb az előírtaknál, problémát jelentenek a kapubehajtók, átvágások, valamint az ártéri rézsűben húzódó fasor.

Bús Balázs kijelentette: mindezek alapján a mai elsőrendűnek tekintett gát védmű jellege erősen megkérdőjelezhető. A tervezett mobilgát megépítése „nem az üdülőnek álcázott többszintes lakóépületek megvédése miatt indokolt”, hiszen elsőrendű védmű hiányában nemcsak a római-parti üdülőtelep, hanem az egész csillaghegyi öblözet 356 hektáros területe víz alá kerülhet – mondta.

A polgármester közölte, hogy a meglévő, egyetlen jogszabályi előírásnak sem megfelelő védmű kellő műszaki szintre emelése természetvédelmi szempontból legalább akkora mértékű beavatkozással járna, mint a part menti mobilgát megépítése. Rámutatott arra is, hogy a vonatkozó kormányrendelet értelmében az árvízvédelmi töltést tíz méteren belül semmilyen műtárggyal nem szabad megközelíteni. Szerinte a védmű nyomvonalát úgy kell meghatározni, hogy a legkisebb környezeti kár keletkezzen.

A kerület polgármestere egy korábbi felmérésükre hivatkozva elmondta, hogy a Római-parton 39 lakáscélú ingatlan van, ezekbe 106 ember van bejelentve. A 39 lakóépület esetében a legutóbbi árvíz idején a kár elérte az 50 millió forintot, és a Római-parton lévő ingatlanokban keletkezett kár összértéke a 417 millió forintot. Hangsúlyozta: az általa vezetett önkormányzat támogatja a főváros törekvéseit, hogy a területet minél hamarabb árvízmentesítsék.

A 3-as metró felújítása kapcsán Tarlós István egy sajtóinformációra reagálva elmondta: az első felújított szerelvénynek a szerződés szerint június 2-án kell megérkeznie.

A vonal rekonstrukciója miatt szükséges járműpótlásra vonatkozó kérdésre válaszolva kijelentette, hogy a leggazdaságosabb megoldás mellett tette le a voksát. Az ügyben szerdán tett bejelentésre nem volt sem kormányzati, sem fővárosi felhatalmazás – közölte, egy buszgyártó cég két nappal ezelőtti bemutatójára utalva.

A taxisdemonstrációkról szólva azt mondta, hogy felülvizsgálják a fővárosi taxirendeletet, de az nem fogja megoldani az Uber-ügyet. A fővárosi taxirendelet ma is vonatkozik az Uberre, csak egyszerűen nem tartják be. Szerinte jogszabállyal lehetne rendezni a kérdést.

A kerékpáros közlekedést érintve Tarlós István arról beszélt, a kérdéssel foglalkozó munkacsoportba a kerékpárosok képviselői mellett valószínűleg meg fogja hívni az autósok képviselőit is, az Autós Nagykoalíció kérésének eleget téve.

A főpolgármester visszautasította és kikérte magának, hogy a holland nagykövet „egy éjszakai bárból üzenget” neki a kérdésben.

A Budapesti Fesztiválzenekar fővárosi támogatása kapcsán, Fischer Iván zeneigazgató nyilatkozatára reagálva visszautasította, hogy a támogatási összeg meghatározása a városvezetés „konok és erőszakos” döntése volt. Erről – mint mondta – a Fővárosi Közgyűlés döntött többséggel. Tarlós István kijelentette: a város nem pazarol, hanem takarékoskodik, és a kultúrát támogatja „olyan mértékben, hogy addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.