A metrózók fele nem fog felférni a pótlóra

A BKK-nál kíváncsiskodtunk a 3-as metró közelgő felújításával előálló helyzet részletei ügyében.

2016. 05. 04. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Van még idő kigondolni a 3-as metró pótlásának részleteit, az ügyben illetékes Fővárosi Önkormányzat pedig egy lassan szokásos forrásból kap kéretlen tanácsokat – a BKK éléről 2014-ben elmozdított Vitézy Dávidtól, aki a Facebookon nemzetközi példát is citálva értekezik arról, mi mindenen kellene gondolkodni, hogy ne fulladjon össznépi őrjöngésbe Pest a novemberben induló felújítás idején.

Vegyük sorra a fővárosi közlekedésirányítás korábbi vezetőjének észrevételeit!

Hogy a főváros szempontjait is megismerjük, az önkormányzat kommunikációs igazgatóságához és a BKK sajtóosztályához fordultunk kérdéseinkkel, a cég pedig részletesen válaszolt is. Bár nem követték kérdéseink logikáját, a válaszlevelet tematikusan szétszedtük, és az általunk érdekesnek tartott részkérdésekhez illesztettük.

Milyen eszközökkel igyekeznek tehermentesíteni a pótlóbuszokat az M3-as metró felújítása idején?
Az elsődleges alternatíva a BKK álláspontja szerint a buszos pótlás. [ ] Az M3-as metrót pótló autóbuszjárat a metró utasforgalmának körülbelül 60 százalékát, férőhelykínálatának körülbelül 45 százalékát tudja pótolni, ennél nagyobb, a metró nyomvonalát követő felszíni pótló autóbuszos kapacitás nem biztosítható. [ ] A metró nyomvonalát tehermentesítő felszíni hálózat kialakítása jelenleg folyamatban van. Számos elem képezi vizsgálatok tárgyát, ilyen például Pesterzsébetről a Határ út helyett a Ferenc körutat, illetve Boráros teret elérő járatok erősítése, továbbá a 12-es villamosjárat Lehel térig való meghosszabbítása, a 14-es villamos sűrítése, illetve az 1-es, 2-es, 4-es és 6-os villamosjáratok sűrűbb közlekedtetése. Vizsgáljuk, hogy Kőbánya egyes területeiről miként biztosítható a belváros elérése az M3-as metró helyett az M2-es metró irányába.

Terveznek-e kerékpársávot az Üllői és a Váci útra a bécsi U4-es metró példáján felbuzdulva, megfelelő tárolókapacitás létesítésével?
A kerékpáros pótlás csak szezonális jellegű lehet, ráadásul a napi félmilliós utasforgalom mellett elhanyagolható részt vehet át. Nem beszélve arról, hogy a városnak elég sok kerékpárt kellene vásárolnia, hacsak nem feltételezzük, hogy az M3-as utazóközönségének figyelemre méltó hányada felszerelkezett már ilyennel.

Bevonhatónak látják-e a vasút ÚjpestNyugati és NyugatiKöki viszonylatát a metró pótlásába?
Az M3-as metró hétköznapokon félmillió utast szállít, ez a szám körülbelül megegyezik a teljes országos vasúthálózaton utazók számával, emiatt egy ilyen volumenű metrópótlás megszervezése kizárólag szigorú szakmai szempontok alapján történhet. [ ] Egyeztetések folynak a fővároson belüli nagyvasúti hálózat alternatívaként való felhasználásának lehetőségeiről is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.