Megjött Budapestre az első új M3-as metrókocsi

Hajnalban begördült a Kőér utcai telepre az első hófehér „giliszta”, a graffitik már nincsenek rajta.

MNO
2016. 05. 26. 9:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szerda éjjel befutott a Kőér utcai telepre a legelső Oroszországban felújított metrószerelvény – írja az Indóház Online vasúti szakportál.

Nappal még csak Párkányban lehetett fotózni, de a csúcsforgalom levonultával a CER 610 101-es pályaszámú Transmontanájának segítségével elindult Budapest felé a 3-as metróvonal első új szerelvénye a 70-es vonalon. Az éjszakai menetre a csökkentett, legfeljebb negyven kilométer per órás vontatási sebesség miatt volt szükség. A szállítmány a 23.30-as szobi indulás után éjjel egykor futott be Kőbánya-Kispestre.

A késői óra ellenére vagy tizenöt vasútbarát várta a vonatot, amelyet a Ferencvárosból érkezett 420-as pályaszámú M44-es (Bobó) dízelmozdony tolt be a metró telephelyére, ahol aztán a BKV kismozdonya vette át. Értesülések szerint valahol Lengyelországban graffitisok kidekorálták a szerelvényt, ám Magyarországra már tisztán, csillogó-villogó állapotban érkezett.

Az oroszországi Metrovagonmas gyárából összesen 222 metrókocsi indul útnak Budapestre.

„Napokon belül aláírhatjuk a szerződést az M3-as metró felújításának tervezésére a közbeszerzési pályázaton közösen nyertes Főmterv Zrt.-vel és az Uvaterv Zrt.-vel” – közölte lapunk kérdésére múlt csütörtökön Bolla Tibor, a Budapesti Közlekedési Zrt. vezérigazgatója. A kormányzati elképzelések szerint a 140 milliárd forintos beruházás jelentős részére uniós forrásokat fordítanak. Amennyiben az Európai Bizottság nem teljes egészében támogatná a metrófelújítást, a kormány döntése alapján a fennmaradó részt az állam pótolja. Az elfogadott pontos ütemterv szerint idén novemberben kezdődnének a tényleges munkálatok, amelynek során teljesen kicserélik a 3-as metró vonalán a síneket, felújítják a biztosítóberendezéseket és az irányító központokat, bővítik az állomásokat.

A 2 milliárd forintos munka során a Főmtervnek és az Uvatervnek a Közbeszerzési Értesítőben nemrég megjelent eredményhirdetés szerint a teljes kiviteli terveket három hónap alatt kell elkészíteniük. A BKV a 17,3 kilométeres vonal felújításán belül terveket vár a Deák téri összekötő vágány részleges, tizenkilenc metróállomás teljes felújítására Újpest-központtól a Határ útig. Ugyancsak részleges felújítási terv készül a Kőbánya-Kispest felszíni állomásra, a Kőér utcai járműtelepre és a Szabó Ervin téri diszpécserház átalakítására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.