3-as metró: így lenne elkerülhető a csúszás

A járműpótláshoz szükséges buszokat a BKV buszállományából kellene forgalomba állítani.

MTI
2016. 06. 15. 18:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi döntése szerint szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a 3-as metróvonal felújítása miatti járműpótlást, ha a kormány ezt támogatja, és ezen konstrukcióval felmerülő teljes többletköltség fedezetét biztosítja.

Ebben az esetben bizonyos mértékű csúszás várható a felújítás – tervezett novemberi – kezdésében. Ugyanakkor, ha az északi szakaszon kezdik a felújítást, és a BKV buszállományából ki tudják állítani a járműpótláshoz szükséges csuklós buszokat, „még az is lehet, hogy nem lesz csúszás” – mondta a főpolgármester, megjegyezve, az északi szakasz felújítási munkálatainak kezdetére nem szükséges 150 buszt forgalomba állítani.

Arra a kérdésre, hogy miért csak pénteken adják át a Széll Kálmán teret és a budai fonódó villamoshálózatot, mikor már azok korábban elkészültek, Tarlós István azt válaszolta: ekkora beruházásoknál elkerülhetetlenül vannak javítanivalók, és ezeket meg akarta várni. Nem akartam megadni a lehetőséget arra, hogy „poénkodjanak” – mondta a főpolgármester, emlékeztetve arra, előre közölte, hogy egy átadás lesz, és egyszerre adják át hivatalosan a Széll Kálmán teret és a budai fonódó villamoshálózatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.