Úgy tűnik, elköltötték a 25 milliárdot

Minden jel szerint újra feltölti a kommunikációs malacperselyt a kormányzat.

Horváth Csaba László
2016. 08. 26. 9:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden jel szerint újra feltölti a kommunikációs malacperselyt a kormányzat, legalábbis ez derül ki a csütörtökön megjelent közbeszerzési értesítőből. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) egyéves időtartamra hirdetett keretmegállapodásos pályázatot. A feladatok közé tartoznak többek közt a reklámügynökségi szolgáltatások, film- és videoanyagok gyártása, illetve a médiatervezés és a rendezvényszervezés.

Bár a megjelent hirdetményben nem határozták meg a keretmegállapodás összegét, az NKH tavaly, ugyanebben a tárgyban kiírt pályázata 25 milliárd forintról és szintén egyéves időtartamról szólt. Akkor három céget választottak ki, amelyeknek ezután egymással kellett versenyezniük a keretmegállapodásban az egyes kommunikációs tenderekért. A társaságok tulajdonosai közt pedig két jól ismert arc is feltűnik.

Az egyik nyertes a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. társulása volt, amelynek tulajdonosa nem más, mint Csetényi Csaba, Rogán Antal miniszter Pasa parki szomszédja. A két cég több milliárd forintot kasszírozott az elmúlt évek közbeszerzésein. Továbbá a Csetényihez köthető cégek összesen kilenc koncessziót nyertek el a trafiktenderen is. A másik nyertes konzorcium egyik tagja egy Kuna Tibor, vagyis Szijjártó Péter külügyminiszter jó barátjának tulajdonában álló társaság. A Trinity International Communications Kft. – Rogán szomszédjának cégeihez hasonlóan – szintén nem tud hibázni, és egymás után nyeri el az állami megbízásokat. Szijjártó a 444.hu-nak adott interjújában ismerte el, hogy régi és nagyon jó barátjának tekinti Kunát, és amíg a Miniszterelnökségen volt külügyi államtitkárként, dolgozott is együtt a cégével. A tavalyi pályázat harmadik nyertese a kevésbé ismert MindShare Médiaügynökség Kft. volt.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatalt 2014-ben éppen azért hozták létre, hogy egy helyen összpontosuljanak az állami intézmények és vállalatok hirdetési költségei. Ugyanakkor a szervezet csütörtökön meghirdetett tendere azért volt figyelemre méltó, mert két hónappal ezelőtt hosszabbították meg egy évvel a tavalyi pályázatot. A szervezet honlapján az állt, hogy a keretmegállapodás időtartamát 2017. augusztus 10-ig, de legfeljebb a keretösszeg kimerüléséig hosszabbítják meg. Ez azért érdekes, mert az NKH nyilvánosságra hozott beszámolói szerint eddig közel 16 milliárdot költöttek, vagyis vélhetően nem merítették ki a rendelkezésre álló kommunikációs forrásokat. Azonban kiderült, tévedtünk. NKH-s forrásaink szerint éppen azért volt szükség az új pályázat kiírására, mert a hivatalnál már tisztában vannak vele, hogy a 25 milliárdos keret hamarosan kiürül, az bizonyosan nem lesz elég 12 hónapra, így fel kell tölteni a kasszát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.