Úgy tűnik, elköltötték a 25 milliárdot

Minden jel szerint újra feltölti a kommunikációs malacperselyt a kormányzat.

Horváth Csaba László
2016. 08. 26. 9:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden jel szerint újra feltölti a kommunikációs malacperselyt a kormányzat, legalábbis ez derül ki a csütörtökön megjelent közbeszerzési értesítőből. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) egyéves időtartamra hirdetett keretmegállapodásos pályázatot. A feladatok közé tartoznak többek közt a reklámügynökségi szolgáltatások, film- és videoanyagok gyártása, illetve a médiatervezés és a rendezvényszervezés.

Bár a megjelent hirdetményben nem határozták meg a keretmegállapodás összegét, az NKH tavaly, ugyanebben a tárgyban kiírt pályázata 25 milliárd forintról és szintén egyéves időtartamról szólt. Akkor három céget választottak ki, amelyeknek ezután egymással kellett versenyezniük a keretmegállapodásban az egyes kommunikációs tenderekért. A társaságok tulajdonosai közt pedig két jól ismert arc is feltűnik.

Az egyik nyertes a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. társulása volt, amelynek tulajdonosa nem más, mint Csetényi Csaba, Rogán Antal miniszter Pasa parki szomszédja. A két cég több milliárd forintot kasszírozott az elmúlt évek közbeszerzésein. Továbbá a Csetényihez köthető cégek összesen kilenc koncessziót nyertek el a trafiktenderen is. A másik nyertes konzorcium egyik tagja egy Kuna Tibor, vagyis Szijjártó Péter külügyminiszter jó barátjának tulajdonában álló társaság. A Trinity International Communications Kft. – Rogán szomszédjának cégeihez hasonlóan – szintén nem tud hibázni, és egymás után nyeri el az állami megbízásokat. Szijjártó a 444.hu-nak adott interjújában ismerte el, hogy régi és nagyon jó barátjának tekinti Kunát, és amíg a Miniszterelnökségen volt külügyi államtitkárként, dolgozott is együtt a cégével. A tavalyi pályázat harmadik nyertese a kevésbé ismert MindShare Médiaügynökség Kft. volt.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatalt 2014-ben éppen azért hozták létre, hogy egy helyen összpontosuljanak az állami intézmények és vállalatok hirdetési költségei. Ugyanakkor a szervezet csütörtökön meghirdetett tendere azért volt figyelemre méltó, mert két hónappal ezelőtt hosszabbították meg egy évvel a tavalyi pályázatot. A szervezet honlapján az állt, hogy a keretmegállapodás időtartamát 2017. augusztus 10-ig, de legfeljebb a keretösszeg kimerüléséig hosszabbítják meg. Ez azért érdekes, mert az NKH nyilvánosságra hozott beszámolói szerint eddig közel 16 milliárdot költöttek, vagyis vélhetően nem merítették ki a rendelkezésre álló kommunikációs forrásokat. Azonban kiderült, tévedtünk. NKH-s forrásaink szerint éppen azért volt szükség az új pályázat kiírására, mert a hivatalnál már tisztában vannak vele, hogy a 25 milliárdos keret hamarosan kiürül, az bizonyosan nem lesz elég 12 hónapra, így fel kell tölteni a kasszát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.