Tarlós: Lázár a saját karrierje miatt aggódjon

A miniszter a kormányinfón ment neki a főpolgármesternek, aki a Hír TV műsorában reagált.

MNO
2016. 11. 03. 19:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Össze kellene fogni, nem szópárbajt vívni, mert politikai jelentősége, következménye annak van, ha nem kezdődik el ez a beruházás; „sem a kormány, sem a főváros nem tud ebben intakt maradni” – jelentette ki Tarlós István, aki kérdésre válaszolva azt jelezte, a felújítás kezdete attól függ, „lesznek-e épelméjű ajánlatok”.

A lehetséges forgatókönyvekről szólva úgy nyilatkozott, vagy egyfordulós tárgyalásos egyeztetésen lejjebb viszik áraikat a partnerek, vagy eredménytelenek lesznek a pályázatok, meg kell ismételni a tenderkiírást.

Csak abban bízhatunk, hogy az alagútra, a biztonsági berendezésekre vonatkozó tenderre értékelhető ajánlatok érkeznek, amelyeknek az elfogadása nem jelentene fedezet nélküli kötelezettségvállalást, és akkor az alagút munkálatai tavasszal már elkezdődhetnek – jelentette ki a városvezető.

„Fennáll a veszélye, hogy készül egyszer egy negatív szakvélemény”, aminek következtében le kell állítani a vonalat – mondta –, és ez szavai szerint „bármikor bekövetkezhet”.

A kormányinfón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a hármas metró felújítása körüli vitákra utalva úgy fogalmazott, Tarlós karrierjét meghatározza, hogy mindig valakibe bele kell kötnie. A Hír TV műsorában a főpolgármester erre válaszul kijelentette: „Örülök, hogy a miniszter úr aggódik a karrierem miatt, de én inkább az ő karrierje miatt aggódnék”. Tarlós hozzátette: „Nem szeretem, ha provokálnak. Nem én vagyok, aki ebből politikai kérdést csinál”. Szerinte minősíthetetlen és színvonal alatti a Miniszterelnökséget vezető miniszter személyeskedése, amire nem kíván reagálni.

Csütörtöki sajtótájékoztatóján Lázár János a hármas metró felújítása kapcsán kijelentette: ha egyetlen ember is veszélyben van, akkor a metrót azonnal le kell állítani, ennek megítélése azonban nem politikai, hanem szakmai, hatósági, biztonsági kérdés. A veszély elhárítását, továbbá a vonal és lehetőség szerint az állomások felújítását jelölte meg célként, hozzátéve, eddig 200 milliárd forintot biztosítanak a projekthez. Ha a forrás nem elegendő, a kormány kész újabb segítséget nyújtani – tette hozzá, a közbeszerzési szabályok egyszerűsítését azonban egy uniós irányelvre hivatkozva kizárta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.