A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) nettó 25 milliárd forintos közbeszerzésén befutó lett Kuna Tibor két cége, a Trinity International Communications és a Young and Partners. Rogán Antal kabinetminiszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba is hasonlóan jól járt: a hozzá tartozó Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. is a nyertesek között van. A most kihirdetett eredmény szerint az eddigi kormányzati plakátokat tervező Lounge Design és az azt tulajdonló Balásy Gyula másik vállalkozása, a New Land Media Reklám is visszatér – derül ki a szerdán kiadott Közbeszerzési Értesítőből.
Hogy pontosan milyen kampányt vagy kampányokat vihetnek majd ezek a cégek, sem az NKOH felhívásából, sem az eredményről szóló tájékoztatóból nem derül ki. Annyit tudni, hogy a feladatok között lesz a felületvásárlás a külföldi médiában. Az elbírálásnál pedig plusz pontnak számított, ha fiatalok és hátrányos helyzetű munkavállalók is dolgoztak a cégeknél.
Elképzelhető, hogy a decemberben elindult Magyarország erősödik
hívószavú állami propagandára nyerték el a megbízást. Ugyanis – ahogy azt a Magyar Nemzet megírta – az Egyesült Reklám Konzorciummal kötött keretszerződést a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Ennek viszont ellentmond, hogy a felhívást még augusztusban adta ki az NKOH.
Az Egyesült Reklámkonzorcium néven pályázó Network 360 és az Affiliate Network Kft., Csetényi cégei sorra nyerik a közbeszerzéseket. Ők csinálták például az október 2-i referendum előtti kampányt, ez még a kormány saját bevallása szerint is elérte a nettó 5,9, vagyis a bruttó 7,5 milliárd forintot. A valós összeg azonban ennél nagyobb, 12-13 milliárd forint is lehetett.
A Szijjártó Péter külügyminiszter jó barátjaként ismert Kuna Tibor cégei is rendre jól teljesítenek az állami megbízásokért folyó versenyben. A Trinity International 294,5 milliót kapott az Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégia kommunikációjára, 223,4 milliót a Nemzeti Befektetési Ügynökség kommunikációjára, 143 milliót a Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft. kommunikációjára, 118 milliót a Központi Okos Mérés Zrt. Intelligens Hálózat Mintaprojektjének társadalmasítására, 99,3 milliót pedig az Eximbank stratégiai tanácsadására a 444 összesítése szerint.