25 milliárdot kapnak a kormánykedvencek

Azt viszont nem tudni, hogy mire szerződnek a Nemzeti Kommunikációs Hivatallal.

MNO
2016. 12. 21. 21:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) nettó 25 milliárd forintos közbeszerzésén befutó lett Kuna Tibor két cége, a Trinity International Communications és a Young and Partners. Rogán Antal kabinetminiszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba is hasonlóan jól járt: a hozzá tartozó Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. is a nyertesek között van. A most kihirdetett eredmény szerint az eddigi kormányzati plakátokat tervező Lounge Design és az azt tulajdonló Balásy Gyula másik vállalkozása, a New Land Media Reklám is visszatér – derül ki a szerdán kiadott Közbeszerzési Értesítőből.

Hogy pontosan milyen kampányt vagy kampányokat vihetnek majd ezek a cégek, sem az NKOH felhívásából, sem az eredményről szóló tájékoztatóból nem derül ki. Annyit tudni, hogy a feladatok között lesz a felületvásárlás a külföldi médiában. Az elbírálásnál pedig plusz pontnak számított, ha fiatalok és hátrányos helyzetű munkavállalók is dolgoztak a cégeknél.

Elképzelhető, hogy a decemberben elindult Magyarország erősödik hívószavú állami propagandára nyerték el a megbízást. Ugyanis – ahogy azt a Magyar Nemzet megírta – az  Egyesült Reklám Konzorciummal kötött keretszerződést a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Ennek viszont ellentmond, hogy a felhívást még augusztusban adta ki az NKOH.

Az Egyesült Reklámkonzorcium néven pályázó Network 360 és az Affiliate Network Kft., Csetényi cégei sorra nyerik a közbeszerzéseket. Ők csinálták például az október 2-i referendum előtti kampányt, ez még a kormány saját bevallása szerint is elérte a nettó 5,9, vagyis a bruttó 7,5 milliárd forintot. A valós összeg azonban ennél nagyobb, 12-13 milliárd forint is lehetett.

A Szijjártó Péter külügyminiszter jó barátjaként ismert Kuna Tibor cégei is rendre jól teljesítenek az állami megbízásokért folyó versenyben. A Trinity International 294,5 milliót kapott az Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégia kommunikációjára, 223,4 milliót a Nemzeti Befektetési Ügynökség kommunikációjára, 143 milliót a Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft. kommunikációjára, 118 milliót a Központi Okos Mérés Zrt. Intelligens Hálózat Mintaprojektjének társadalmasítására, 99,3 milliót pedig az Eximbank stratégiai tanácsadására a 444 összesítése szerint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.