Büntetőfeljelentést tett a fideszes Tényi István az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) késlekedése miatt, miután lapunk beszámolt róla, hogy az előirányzott 15 percen belüli kiérkezést még a főváros viszonylag központi területén sem tudják garantálni a mentők. Lapunk munkatársa december 20-án lett rosszul, ám a szirénázó mentőautó csak 2 óra 8 perccel bejelentésünk után érkezett ki a Magyar Nemzet szerkesztőségéhez. Elsőként egy mentőorvos érkezett – személygépkocsival – 44 perccel riasztásunk után, aki megállapította, hogy kollégánkat a sürgősségi osztályra kellene szállítani, ezért ő is mentőért telefonált. Ennek ellenére is több mint két órába telt, mire a mentőautó megérkezett a helyszínre. Az eset kapcsán Tényi foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétség gyanúja miatt tett feljelentést a Budapesti Rendőr-főkapitányságon.
Mivel nem egyedi esetről van szó, megkerestük kérdéseinkkel az OMSZ-t is. Arról érdeklődtünk, mennyire gyakori, hogy ekkora késéssel érnek ki a mentőegységek, illetve mi az oka a rendszeres csúszásoknak (létszámhiány, szervezési problémák?). Győrfi Pál kommunikációs és pr-igazgató munkatársa visszajelzett, hogy levelünket megkapták. Azonban a jelek szerint nemcsak a segítségnyújtás, a válaszadás is lassan halad, sürgetésünk ellenére egy hét múltán sem kaptunk választ.
Közben a ma megjelent közbeszerzési értesítő szerint 169 mentőjármű beszerzésére írt ki pályázatot az OMSZ. A hirdetmény szerint úgynevezett C típusú, hátsókerék-meghajtással rendelkező, új állapotú mentőgépjárműveket vásárol az OMSZ. A C típusú autók esetrohamkocsikat jelölnek, ezekből a mentőszolgálatnál sok fut, köztük Volkswagen Crafter típusú mentőautók. A beszerzés összege nem ismert, de a szerződés két évre szól, vagyis ez idő alatt kell leszállítani a járműveket a mentőszolgálatnak.