Juhász Attila, a Political Capital ügyvezető igazgatója lapunknak azt fejtette ki, hogy pozitívumként a kormánypárt a már megkezdett vagy beharangozott lépéseket tálalja majd, mint például a bérfelzárkóztatás, az adócsökkentés, a nyugdíjemelés, illetve a családosok támogatása. Itt kaphat helyet az is, hogy a rezsicsökkentést meg kell védeni Brüsszellel szemben, ami nem igaz, de ez lehet a kampány szabadságharcos vonala – fogalmazott. Ember Zoltán, az Iránytű Intézet kutatásvezetője szerint is mindenképpen kell a kormánynak a tavalyi, a migrációt fókuszba helyező kommunikáció mellett mást is felemelnie, itt ő is a jóléti intézkedéseket említette. A nyugdíjemeléssel kapcsolatban arra is felhívta a figyelmet, hogy a kabinet láthatóan szándékosan alultervezte az emelés mértékét, így a magasabb infláció miatt év közben bőven lesz majd lehetőség korrekcióra.
Abban már nem voltak ennyire egységesek az elemzők, hogy a pozitív üzeneteket mi egészítheti ki. Ember Zoltán szerint például egész évben fenntartják majd a migráció témáját, de már a korábbinál kisebb intenzitással, hiszen a jelenlegi helyzet nem igazolja, hogy a magyar emberek jelentős része reális és mindennapi fenyegetésként élje meg. Juhász Attila pedig kiemelte a negatív kampányt is, amelynek egyértelmű célpontja szerinte a Jobbik lesz, de megint célkeresztbe kerülnek a kormánykritikus civilek, akiket majd – orosz mintára – idegen érdekek kiszolgálóinak próbálnak beállítani.
Ember Zoltán szerint érdekes kérdés, hogy mit kezd a Fidesz a nemrég megszerzett vidéki médiaportfóliójával. Elképzelhető, hogy „menedzselni fogják a saját ellenzéküket” úgy, hogy azokon a helyeken, ahol a baloldal erősebb, szándékosan a Jobbikot juttatják majd megszólalási lehetőséghez, és fordítva. Egyelőre nem kristályosodott ki, hogy a lejáratókampányt mint eszközt milyen szinten használják majd, hiszen az eddigi próbálkozások – Tóbiás Józseffel vagy éppen Vona Gáborral szemben – egyelőre kontraproduktívnak látszanak. Persze Ember Zoltán szerint elképzelhető, hogy rá lehet szoktatni a magyar társadalmat is az e típusú, amerikai stílusú kommunikációra.