Ugyan megjelentek már találgatások arról, hogy mi okozhatta a szombat éjjeli olaszországi tragédiát, biztos válasz csak néhány nap múlva adható arra a kérdésre, hogy mi állt a baleset hátterében.
Napközben arról lehetett hallani a beszámolókban, hogy az ütközés előtt mintegy harminc kilométerrel egy kamionos jelezte, hogy valami probléma lehet a kerékkel. Estére kiderült, hogy a hivatkozott szlovén kamionos másik buszt látott, annak volt valóban műszaki problémája. Az MNO-nak nyilatkozó igazságügyi közlekedésszakértő azt mondta, az általa ismert adatok azt valószínűsítik, hogy a sofőr vagy elaludhatott, vagy pedig rosszul lett. Kiemelte, hogy az infarktus klasszikusan olyan probléma, amely eredményezhet ilyen baleseteket.
A szakértő leginkább a féknyomok és a sodródási nyom hiánya miatt gondolja úgy, hogy a háttérben nem műszaki hiba áll. Mint közölte, ha ez lenne a helyzet, akkor a sofőr még ha az ütközést nem is tudja teljesen kivédeni, legalább a fékre biztosan rálépett volna. Kiemelte, hogy ha defekt történik, akkor a modern buszok légféke automatikusan befékez, így annak is lenne nyoma. Mivel a busz jó volt, és újabb gyártmány – Setra típusú –, gyakorlatilag biztos, hogy volt benne blokkolásgátló is.
A szakember kiemelte, hogy ilyen esetekben a szakértői vélemények néhány nap alatt készülnek el, azokból derülhet ki egyértelműen, hogy mi okozta a bajt. Ránézésre az okokat csak sejteni lehet, például ha a fékdob kiesik, akkor az karcolja az utat, amiből már lehet következtetéseket levonni. Annak, ha a vezető bármilyen módon fékez, szintén egészen biztosan van nyoma.
Ha a balesetet a sofőr rosszulléte okozta, akkor az a boncolási jelentésből derül ki.