Vizsgálják a 4-es metró peronvédelmi rendszerét

A BKV biztonságosabbnak tartja az automata üzemmódot a hagyományosnál.

2017. 01. 11. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már keresik a leállásokat okozó problémát a budapesti 4-es metró vezérlését és biztonsági rendszerét gyártó és szállító, az üzemeltetésére garanciát vállaló német Siemens cég szakemberei – közölte lapunk kérdésére Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Elmondta: a vezető nélküli szerelvényeknél a peronvédelmi automatika azonnal leállítja a közlekedést az utasok biztonsága érdekében, ha netán valaki a metrósínek közé esne. A múlt heti esetet, amikor a kelenföldi végállomás helyett a kocsiszínbe vitte az utasokat a francia Alstom-szerelvény, egyedinek tekintik, mégis kivizsgálják. A BKV biztonságosabbnak tartja az automata üzemmódot a hagyományosnál, a szintén Alstom metrókocsikkal üzemelő 2-es vonalnál. Ott még december 5-én csúszott egymásba két szerelvény.

– A rendőrség vizsgálata januárban lezárulhat. Terveink szerint hamarosan homokkal szórjuk le a metrósíneket, hogy ezáltal is csökkenjen a csúszásveszély – fűzte hozzá Bolla Tibor. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.