Vizsgálják a 4-es metró peronvédelmi rendszerét

A BKV biztonságosabbnak tartja az automata üzemmódot a hagyományosnál.

2017. 01. 11. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már keresik a leállásokat okozó problémát a budapesti 4-es metró vezérlését és biztonsági rendszerét gyártó és szállító, az üzemeltetésére garanciát vállaló német Siemens cég szakemberei – közölte lapunk kérdésére Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Elmondta: a vezető nélküli szerelvényeknél a peronvédelmi automatika azonnal leállítja a közlekedést az utasok biztonsága érdekében, ha netán valaki a metrósínek közé esne. A múlt heti esetet, amikor a kelenföldi végállomás helyett a kocsiszínbe vitte az utasokat a francia Alstom-szerelvény, egyedinek tekintik, mégis kivizsgálják. A BKV biztonságosabbnak tartja az automata üzemmódot a hagyományosnál, a szintén Alstom metrókocsikkal üzemelő 2-es vonalnál. Ott még december 5-én csúszott egymásba két szerelvény.

– A rendőrség vizsgálata januárban lezárulhat. Terveink szerint hamarosan homokkal szórjuk le a metrósíneket, hogy ezáltal is csökkenjen a csúszásveszély – fűzte hozzá Bolla Tibor. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.