Már keresik a leállásokat okozó problémát a budapesti 4-es metró vezérlését és biztonsági rendszerét gyártó és szállító, az üzemeltetésére garanciát vállaló német Siemens cég szakemberei – közölte lapunk kérdésére Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.
Elmondta: a vezető nélküli szerelvényeknél a peronvédelmi automatika azonnal leállítja a közlekedést az utasok biztonsága érdekében, ha netán valaki a metrósínek közé esne. A múlt heti esetet, amikor a kelenföldi végállomás helyett a kocsiszínbe vitte az utasokat a francia Alstom-szerelvény, egyedinek tekintik, mégis kivizsgálják. A BKV biztonságosabbnak tartja az automata üzemmódot a hagyományosnál, a szintén Alstom metrókocsikkal üzemelő 2-es vonalnál. Ott még december 5-én csúszott egymásba két szerelvény.
– A rendőrség vizsgálata januárban lezárulhat. Terveink szerint hamarosan homokkal szórjuk le a metrósíneket, hogy ezáltal is csökkenjen a csúszásveszély – fűzte hozzá Bolla Tibor.