Bár szerdán újra forgalomba állították a 3-as metró egyetlen felújított szerelvényét, csütörtökön – az orosz fél kérésére – nem vesz részt a forgalomban. A BKV lapunkhoz eljuttatott tájékoztatása szerint a 69 milliárd forintért 222 metrókocsit felújító Metrovagonmas most az utasforgalmi tapasztalatok felhasználásával úgynevezett műszaki felülvizsgálat keretében elvégzi a felújított szerelvény egyes egységeinek rendszerfrissítését.
A BKV magyarázata szerint az alig több mint egynapos tapasztalat sokkal összetettebb és részletesebb, mint az azt megelőző 15 ezer kilométeres tesztfutás. Így elvégezhetik majd a rendszer pontosító beállításait, amelyekkel a vonat működése, viselkedése stabilabbá, megbízhatóbbá válik majd. – Kérjük utasaink türelmét, megértését – írta egy héten belül már harmadszorra a fővárosi közlekedési társaság. Tegnap délután még azt közölték: nincs komoly baj a hétfőn a 3-as metróvonalon forgalomba állított, majd egy ajtójelző meghibásodása miatt onnan kivont felújított metrószerelvénnyel. A hibát a 30 éves garanciát vállaló orosz Metrovagonmas szerdára elhárította, de arról nem adtak tájékoztatást, hogy milyen hibákat fedeztek még fel.
Mint Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke kérdésünkre elmondta: a csaknem 90 százalékban kicserélt alkatrészekből álló új konstrukciónál természetesek a hibák. Ezek kiszűréséhez viszont a forgalomba állítást megelőző 15 ezer kilométeres tesztüzem kevésnek bizonyult. A szakmai szervezet vezetője megemlítette a nyolcvanas évek végén kifejlesztett egykori Ganz-metrókocsi esetét, amikor is a néhány évig a 3-as vonalon futó jármű forgalomba helyezése előtt 75 ezer kilométeren át tesztelték. A tapasztalatok szerint azzal nem is volt hiba működése során.