Plakátbotrány: Brüsszelig viszik a lex Mahir ügyét

Még nagyobb a főváros által okozott oszlopkár, miközben a metróreklámokat is kiszervezik.

2017. 03. 14. 5:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Március végéig az Európai Bizottság illetékesei elé tárják a lex Mahir ügyét – közölte lapunkkal Magyar György, a Magyar Nemzettel közös tulajdonosi körhöz tartozó Mahir Cityposter Kft. jogi képviselője. Elmondta: ügyvédi irodájuk felhatalmazást kapott, hogy tételesen megfogalmazzák észrevételeiket ahhoz a már elfogadott törvényhez és kormányrendelet-tervezethez, amellyel el akarják lehetetleníteni a közterületi reklámok piacát. A fővárosi önkormányzat az oszlopháborúval több mint százmilliós kárt okozhatott, de lapunk információi szerint máris közeleg az újabb botrány: Budapest összes tömegközlekedési eszközének, illetve a megállóknak, kiemelten a metrók reklámhelyeinek hasznosítását nyolc évre koncesszióba adnák, a parlamenti választás előtt egy esztendővel.

Magyar György az oszlopháború utóéletéről szólva kérdésünkre kifejtette: miután a kormánypárti többségnek Budapesten nem sikerült bírósági úton ellehetetlenítenie megbízónkat, ugyanezt most jogalkotással akarják végigvinni.

A településkép védelmére hivatkozó törvény és a végrehajtására készített tervezet súlyosan diszkriminatív, az európai jogba és a magyar alaptörvénybe is ütközik – szögezte le az ügyvéd, aki szerint mindezt részletesen a brüsszeli illetékesek tudomására hozzák.

Azok a részletszabályok, amelyek egy tollvonással megszüntetnék a jelenleg ismert hagyományos hirdetőoszlopokat, illetve meg is tiltanák, hogy az úgynevezett utcabútorokon politikai hirdetéseket lehessen közzétenni, korábban a Magyar Reklámszövetség tiltakozását is kiváltották.

Magyar György hangsúlyozta: miután február végén a Debreceni Ítélőtábla jogerősen is hatálytalannak és érvénytelennek mondta ki a Fővárosi Közgyűlés 2015. szeptemberi döntését a Mahir 2006-ban kötött és 2031-ig érvényes szerződésének a felmondásáról, eljött a kárérvényesítés ideje. – A perköltségek összeadódnak, így a követelésünk eléri a 6,5 millió forintot, aminek, akárcsak a többi kártételnek, az érvényesítésére szintén meghatalmazást kapott az ügyvédi irodánk. A dúvad módjára tavaly januárban kitépett oszlopokkal okozott dologi kár, valamint az elmaradt üzleti haszon számszerűsítése még néhány napig eltart. Az viszont már látszik, hogy jóval 100 millió fölött lesz a fővároson behajtandó összeg.

A fővárosi reklámpiac teljes átszabásának azonban még nincs vége, ugyanis több mint egy éve húzódik az a közbeszerzési pályázat, amivel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV nyolc évre koncesszióba adná az összes közösségi közlekedési jármű és megálló reklámhelyét 96 hónapra. Korrupciógyanú is felvetődhet a fővárosi ellenzék szerint a hatalmas üzletnél, amelynek számai is beszédesek: a metrókocsikra darabonként és havonta kétmillió forintnál alacsonyabb ajánlatot el sem fogadnak, az állomások reklámhelyeinek díja minimum 12 millió forint havonta. A tíz évnél fiatalabb buszokon és trolibuszokon egyenként havonta több mint 31 ezer forintért, az újabb villamosokon 25 ezerért lehet a plakáthelyeket kiadni. Összesen csaknem 3000 járműről, a közlekedési közterületeken pedig több mint 12 ezer négyzetméternyi reklámfelületről van szó. Információnk szerint a BKK és a BKV még idén tavasszal dönthet a 2018-as és a 2022-es parlamenti választást is befolyásoló kiszervezésről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.