Tovább késhet a metrófelújítás

Harmincmilliárd forinttal magasabb ajánlatok érkeztek a megállók felújítására kiírt tendereken. A főváros hallgat.

2017. 05. 13. 4:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint 30 milliárd forinttal, azaz a 3-as metró felújítására a kormány által meghatározott 137,5milliárd forint csaknem 23 százalékával magasabb ajánlatok érkeztek a metrómegállók felújítására kiírt tendereken – erősítették meg a Magyar Nemzetnek belső szakmai források a hasonló nagyságú ártúllépésről szóló sajtóhíreket.

Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója érdeklődésünkre azt mondta: annál többet, amit az ügyben Tarlós István főpolgármester (Fidesz–KDNP) még csütörtökön az Indexnek nyilatkozott, vagyis hogy „kedvezőbbnek” ítélik meg a helyzetet a tavalyinál, nem kívánnak mondani. A tavaly végül visszavont tenderekre ugyanis jóval magasabbra srófolták az árakat a jelentkezők. A három szakaszra bontott állomásrekonstrukciókra, valamint a pálya megújítására kiírt négy pályázat közül az egyiknél 53 százalékos volt a túllépés. Tarlós István akkor lefújta az egészet, és a BKV mint ajánlatkérő visszavonta a tendereket. Budapest vezetője akkor azt mondta: amíg ő a főpolgármester, fedezet nélküli kötelezettségvállalás itt nem lesz. A cselekmény ugyanis a hatályos magyar jogszabályok szerint törvénysértő, és büntetőeljárás indulhat az ellen a vezető ellen, aki így tesz.

Az ügyben a BKV sem kívánt tájékoztatást adni, mert szerintük a közbeszerzési törvény ezt nem teszi lehetővé. Ugyanakkor Bolla Tibor, a fővárosi közlekedési cég vezérigazgatója lapunk kérdésére még a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének szünetében azt mondta: ha akár csak egy pályázat is érvénytelennek bizonyul, a kétszer 30 napos határidő elteltével sem lehet szerződést kötni, és tovább késhet a beruházás megkezdése.

Tarlós István a Hvg.hu értesülése szerint jövő hét közepén találkozhat Orbán Viktor kormányfővel, akitől most már nemcsak az önkormányzati cégek és a hivatali tisztviselők béremelésének fedezetét kérheti, hanem a metrófelújítás megemelkedett költségeinek finanszírozását is. A lap szerint a kormány még be sem adta hivatalosan Brüsszelnek a támogatási pályázatot, de Szeneczey Balázs külsős főpolgármester-helyettes szerdán fővárosi képviselőknek adott szóbeli tájékoztatása szerint ez nem jelent semmit, ugyanis az Európai Unió illetékes szervezete, a Jaspers támogatja a projektet. Az Európai Unió hivatalos lapjában április végén megjelent közbeszerzési pályázati módosításokból már lehetett következtetni a további késésre. A tenderek ajánlattételi, egyben bontási határidőit ugyanis folyamatosan meghosszabbították. Végül a 3-as metróvonal középső, a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti szakaszán lévő állomások felújítására kiírt tenderre érkezett ajánlatokat, akárcsak a Kőbánya-Kispest és a Népliget közötti déli, valamint a Dózsa György út – Újpest-központ szakaszon lévő északi állomásokét május 11-én bontották fel. A pályaszakasz felújítására, a vágányépítési munkákra kiírt pályázatnál az EU hivatalos lapjában még tegnap is május 20-a szerepelt ajánlattételi határidőként. Tarlós István nemrég még abban bízott, hogy a nyár közepén megkezdődhetnek a kivitelezési munkák, ha a tavaly visszavont tenderekkel ellentétben a vállalkozók reális, de semmiképpen nem 50 százalékkal magasabb ajánlatot tesznek, mint korábban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.