Megszokott metróajtóhiba vagy újabb szabotázs?

Hétfőn nem fakocka, csupán egy üzemi tárgy volt az utaskiszállítás oka, de a BKV most is feljelentést tett.

2017. 08. 07. 18:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Sajnos egy »panda« megint kiszállított ajtóhiba miatt” – írta hétfő délutáni Facebook-bejegyzésében a Metróért Egyesület egyik tagja a 3-as vonal egyik felújított szerelvényének legújabb meghibásodásáról. Amióta a hatóság előbb kivonatta, majd újra forgalomba helyeztette az orosz járműveket, ez már a második eset, amikor egy „idegen tárgy” volt a baj okozója. Július második felében egy fakockát találtak az ajtó és a metrókocsi fala közé szorulva, most pedig Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Hvg.hunak azt mondta: azért kellett hétfőn is kiállítani egy szerelvényt a forgalomból, mert az ajtóhibát most is egy oda nem illő – a metróüzemből származó – tárgy okozta. A lapnak a vezérigazgató azt mondta: nem tudni, hogy direkt vagy véletlenül került oda, netán egy szerelő felejtette ott, ezt majd a rendőrségi vizsgálat kideríti. Ugyanis akárcsak a Tarlós István főpolgármester által korábban bemutatott fakocka esetében, most is feljelentést tett a BKV-vezér. Az előző ügyben közérdekű üzem megzavarása miatt a rendőrség már múlt héten elrendelte a nyomozást.

Bolla Tibor a Hvg.hunak azt is elmondta: ugyanazzal a metróval volt gond, mint múlt csütörtökön, igaz akkor semmilyen tárgyat nem találtak, csupán a metróvezetőnél nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés.

A szakmai körökben a fekete-fehér színe miatt a Távol-Keleten őshonos medvéről elnevezett járművekkel márciusi üzembe helyezésük óta bajok vannak – jelenleg 7 ilyen fut a vonalon a már elkészült 13-ból. Most már jóval 5000 menet fölött járnak, s 32 leállásos, utaskiszállításos eset történt, ez nem éri el az összes menet egytizedét.

Az orosz Metrovagonmas a múlt héten cserélte le a felújítási projektek vezetőjét, a szakemberváltástól a hibák megszűnését várták.

A 3-as vonal 222 metrókocsiját azért újíttatja fel a BKV 69 milliárd forintból, mert a kormány a fővárosnak nem engedélyezte új járművek vásárlását. Az önkormányzat hitelből, illetve saját forrásból finanszírozza a beruházást.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.