Megszokott metróajtóhiba vagy újabb szabotázs?

Hétfőn nem fakocka, csupán egy üzemi tárgy volt az utaskiszállítás oka, de a BKV most is feljelentést tett.

2017. 08. 07. 18:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Sajnos egy »panda« megint kiszállított ajtóhiba miatt” – írta hétfő délutáni Facebook-bejegyzésében a Metróért Egyesület egyik tagja a 3-as vonal egyik felújított szerelvényének legújabb meghibásodásáról. Amióta a hatóság előbb kivonatta, majd újra forgalomba helyeztette az orosz járműveket, ez már a második eset, amikor egy „idegen tárgy” volt a baj okozója. Július második felében egy fakockát találtak az ajtó és a metrókocsi fala közé szorulva, most pedig Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Hvg.hunak azt mondta: azért kellett hétfőn is kiállítani egy szerelvényt a forgalomból, mert az ajtóhibát most is egy oda nem illő – a metróüzemből származó – tárgy okozta. A lapnak a vezérigazgató azt mondta: nem tudni, hogy direkt vagy véletlenül került oda, netán egy szerelő felejtette ott, ezt majd a rendőrségi vizsgálat kideríti. Ugyanis akárcsak a Tarlós István főpolgármester által korábban bemutatott fakocka esetében, most is feljelentést tett a BKV-vezér. Az előző ügyben közérdekű üzem megzavarása miatt a rendőrség már múlt héten elrendelte a nyomozást.

Bolla Tibor a Hvg.hunak azt is elmondta: ugyanazzal a metróval volt gond, mint múlt csütörtökön, igaz akkor semmilyen tárgyat nem találtak, csupán a metróvezetőnél nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés.

A szakmai körökben a fekete-fehér színe miatt a Távol-Keleten őshonos medvéről elnevezett járművekkel márciusi üzembe helyezésük óta bajok vannak – jelenleg 7 ilyen fut a vonalon a már elkészült 13-ból. Most már jóval 5000 menet fölött járnak, s 32 leállásos, utaskiszállításos eset történt, ez nem éri el az összes menet egytizedét.

Az orosz Metrovagonmas a múlt héten cserélte le a felújítási projektek vezetőjét, a szakemberváltástól a hibák megszűnését várták.

A 3-as vonal 222 metrókocsiját azért újíttatja fel a BKV 69 milliárd forintból, mert a kormány a fővárosnak nem engedélyezte új járművek vásárlását. Az önkormányzat hitelből, illetve saját forrásból finanszírozza a beruházást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.