Inkorrekt ellenőrök? Interneten panaszkodnak a külföldiek a BKK-ra

Így óhatatlanul is egész Magyarországról állítanak ki bizonyítványt.

MN
2018. 01. 09. 7:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több külföldi utas panaszkodik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Facebook-oldalán arra, hogy a társaság ellenőrei rendszerszinten „utaznak” a külföldiekre – jelenleg az oldal megnyitásával az első három vélemény erről szól, de hátrébb is találhatunk párat. „Az ellenőr (kifelé) azt mondta, nem érvényesítettük a jegyünk. Pedig próbálkoztunk a fura sárga szerkezettel, de nem reagált. Hiába magyaráztuk neki” – írja az egyikük, míg egy másik, hasonlóan nyolcezer forintra megbüntetett turista arra panaszkodik, hogy sajnálja, amiért „egy ilyen gyönyörű városnak nincsenek kedves ellenőrei”.

És bár a kommentelők érvelése néha sántít (van, hogy a szabályok hiányos ismeretére hivatkoznak mentségként), legyünk őszinték: a panaszok mennyisége, illetve hogy nem lehet a budapesti metróhálózaton úgy elmenni ellenőrök mellett, hogy legalább az egyik ne angolul vitatkozzon valakivel, enyhén szólva is beszédes.

Hogy ezek a vendégek milyen képet festenek majd otthon Budapestről, azt el lehet képzelni

És akkor még nem szóltunk arról a gyakorlatról, hogy a főváros számos jegykiadó automatájának pénzkiadó nyílását eltömítik a potyapénzre várók. Amikor kollégánk néhány napja jelentett egy hasonló esetet az automatától 10 méterre található BKK-irodának, csak vállvonogatás volt a válasz.

Cikkünk megjelenése után a BKK válaszolt kérdéseinkre, ők úgy látják, nem támasztják alá adatok azt, hogy ellenőreik „utaznának” a külföldiekre, egyben felhívták a figyelmünket arra, hogy a közösségi médiában csak egy-egy kiragadott esettel találkozhatunk („az utcai tapasztalatokról” nem nyilvánítottak véleményt). Hozzátették: a BKK 2012 óta kifejezetten nagy hangsúlyt fektet a külföldi utasok tájékoztatására: a szükséges információkat a megállóhelyeken és a járműveken is beszerezhetik, továbbá az ügyfélközpontokban személyesen és ingyenes kiadványokon keresztül is tájékozódhatnak. Egyben azt állítják, minden utast ugyanúgy kezelnek, vagyis az ellenőrök gyakorlatilag csak a munkájukat végzik, és „nem vizsgálhatják” az egyes utasok jóhiszeműségét. 

A magunk részéről hozzátehetjük ugyanakkor, volt olyan panasz is, amely szerint érvényes jeggyel is megbüntettek embereket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.