Inkorrekt ellenőrök? Interneten panaszkodnak a külföldiek a BKK-ra

Így óhatatlanul is egész Magyarországról állítanak ki bizonyítványt.

MN
2018. 01. 09. 7:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több külföldi utas panaszkodik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Facebook-oldalán arra, hogy a társaság ellenőrei rendszerszinten „utaznak” a külföldiekre – jelenleg az oldal megnyitásával az első három vélemény erről szól, de hátrébb is találhatunk párat. „Az ellenőr (kifelé) azt mondta, nem érvényesítettük a jegyünk. Pedig próbálkoztunk a fura sárga szerkezettel, de nem reagált. Hiába magyaráztuk neki” – írja az egyikük, míg egy másik, hasonlóan nyolcezer forintra megbüntetett turista arra panaszkodik, hogy sajnálja, amiért „egy ilyen gyönyörű városnak nincsenek kedves ellenőrei”.

És bár a kommentelők érvelése néha sántít (van, hogy a szabályok hiányos ismeretére hivatkoznak mentségként), legyünk őszinték: a panaszok mennyisége, illetve hogy nem lehet a budapesti metróhálózaton úgy elmenni ellenőrök mellett, hogy legalább az egyik ne angolul vitatkozzon valakivel, enyhén szólva is beszédes.

Hogy ezek a vendégek milyen képet festenek majd otthon Budapestről, azt el lehet képzelni

És akkor még nem szóltunk arról a gyakorlatról, hogy a főváros számos jegykiadó automatájának pénzkiadó nyílását eltömítik a potyapénzre várók. Amikor kollégánk néhány napja jelentett egy hasonló esetet az automatától 10 méterre található BKK-irodának, csak vállvonogatás volt a válasz.

Cikkünk megjelenése után a BKK válaszolt kérdéseinkre, ők úgy látják, nem támasztják alá adatok azt, hogy ellenőreik „utaznának” a külföldiekre, egyben felhívták a figyelmünket arra, hogy a közösségi médiában csak egy-egy kiragadott esettel találkozhatunk („az utcai tapasztalatokról” nem nyilvánítottak véleményt). Hozzátették: a BKK 2012 óta kifejezetten nagy hangsúlyt fektet a külföldi utasok tájékoztatására: a szükséges információkat a megállóhelyeken és a járműveken is beszerezhetik, továbbá az ügyfélközpontokban személyesen és ingyenes kiadványokon keresztül is tájékozódhatnak. Egyben azt állítják, minden utast ugyanúgy kezelnek, vagyis az ellenőrök gyakorlatilag csak a munkájukat végzik, és „nem vizsgálhatják” az egyes utasok jóhiszeműségét. 

A magunk részéről hozzátehetjük ugyanakkor, volt olyan panasz is, amely szerint érvényes jeggyel is megbüntettek embereket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.