Sorra tűnnek el az ingyenes P+R parkolók Budapesten

A kerületek egymással vetélkednek a megszüntetésben.

MN
2018. 01. 20. 7:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Százával tűnnek el a P+R parkolók Budapesten, a kerületek egymással vetélkednek az ingyenes lehetőségek megszüntetésében – írta szombati számában a Népszava.

Márciustól például az Újpest-városkapunál már csak térítés ellenében lehet majd használni az eddig ingyenes, több száz P+R parkolót. A lap szerint a kerületi önkormányzatok gyakran hivatkoznak a szomszédos kerületek díjköteles parkolására. Újpesten például azért válik fizetőssé a metróállomás és környéke, mert Angyalföldön már szinte az egész kerület az – írta a lap, hozzátéve: Zuglóban is ezzel érveltek, mielőtt díjkötelessé tették a parkolást a Hungária körút mentén, a Városligetben, a Dózsa György úton és az Ajtósi Dürer sorban. A Népszava szerint már vizsgálják a földalatti végállomás P+R parkolójának megszüntetését is.

Ugyanez a tendencia a többi fővárosi kerületben is: a IX. kerület 2016-ban az Ecseri úti és a Pöttyös utcai metróállomásnál tett fizetőssé háromszáz P+R parkolóhelyet, és a XIX. kerületben a Kőbánya-Kispest intermodális csomópontnál is díjköteles már a parkolás.

A Népszava megjegyzi, hogy mindeközben a főváros által működtetett P+R parkolók száma, ahol egy menetjegy áráért állhat őrzött helyen az autó, távolról sem követi a parkolóhelyek jelentős fogyását. Bár az M4 metró kelenföldi végállomásánál 1500 P+R parkolót alakítottak ki, a város más részein nem bővítik ilyen mértékben a lehetőségeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.