Százával tűnnek el a P+R parkolók Budapesten, a kerületek egymással vetélkednek az ingyenes lehetőségek megszüntetésében – írta szombati számában a Népszava.
Márciustól például az Újpest-városkapunál már csak térítés ellenében lehet majd használni az eddig ingyenes, több száz P+R parkolót. A lap szerint a kerületi önkormányzatok gyakran hivatkoznak a szomszédos kerületek díjköteles parkolására. Újpesten például azért válik fizetőssé a metróállomás és környéke, mert Angyalföldön már szinte az egész kerület az – írta a lap, hozzátéve: Zuglóban is ezzel érveltek, mielőtt díjkötelessé tették a parkolást a Hungária körút mentén, a Városligetben, a Dózsa György úton és az Ajtósi Dürer sorban. A Népszava szerint már vizsgálják a földalatti végállomás P+R parkolójának megszüntetését is.
Ugyanez a tendencia a többi fővárosi kerületben is: a IX. kerület 2016-ban az Ecseri úti és a Pöttyös utcai metróállomásnál tett fizetőssé háromszáz P+R parkolóhelyet, és a XIX. kerületben a Kőbánya-Kispest intermodális csomópontnál is díjköteles már a parkolás.
A Népszava megjegyzi, hogy mindeközben a főváros által működtetett P+R parkolók száma, ahol egy menetjegy áráért állhat őrzött helyen az autó, távolról sem követi a parkolóhelyek jelentős fogyását. Bár az M4 metró kelenföldi végállomásánál 1500 P+R parkolót alakítottak ki, a város más részein nem bővítik ilyen mértékben a lehetőségeket.