A családok fele 2-5 ezer forintot szán farsangi jelmezekre

A családok fele 2-5 ezer forint közötti összeget költ gyermekenként farsangi jelmezre az idén – derül ki a főként játékkereskedelemmel foglalkozó Formatex kft. legfrissebb, online kutatásából.

Forrás: MTI2019. 02. 18. 7:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tájékoztatás szerint farsangi jelmezekre, kiegészítőkre, arcfestékre a családok mintegy 13 százaléka 1-2 ezer forintot szán, közel 20 százalékuk pedig 5-7 ezer forintot is elkölt. Tízezer forintnál nagyobb összeget csak 4 százalékuk ad ki.

A felmérés szerint a családok kevesebb mint 15 százaléka készít saját kezűleg farsangi jelmezt, a megkérdezettek több mint fele vagy vásárol, vagy készíti ezeket, a családok egyharmada pedig egyértelműen a vásárlást részesíti előnyben. Komplett jelmezt már 3390 forinttól is lehet kapni, de egy márkás mesehős jelmez 20 ezer forint is lehet.

A cég tájékoztatása szerint a karácsonyhoz és a húsvéthoz képest nem annyira jelentős a farsangi szezon, mivel év elején általában visszafogják költéseiket a családok, a jelmez- és a farsangi kiegészítők vásárlása mégis hoz egy kis lendületet az értékesítésben.

A Formatex 12 százalékos nettó árbevétel növekedést ért el 2018-ban, így 5 milliárd forint fölé nőtt az árbevétele, 2019-ben hasonló dinamikus növekedési ütemet terveznek. A Formatex Kft. a magyarországi játékpiacon működő cégek rangsorában a 3., a tulajdonában lévő Játéksziget országszerte 9 üzletet üzemeltet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.