Teljes körű vizsgálatot folytat a BRFK a május 29-én este 21 óra 5 perckor hullámsírba merült Hableány sétahajó katasztrófája ügyében. Így egyebek mellett a Hableány kapitányának szerepét is vizsgálja az igazságügyi szakértők közreműködésével a 60 fős különleges nyomozócsoport –hangzott el kedden a BRFK nemzetközi sajtótájékoztatóján.
Csécsi Soma, a főkapitányság szóvivője, sorra vette a 28 halálos áldozatot követelő tömegszerencsétlenség óta tett nyomozati lépéseket, amelyek többségét a Magyar Nemzet korábban már a közvélemény elé tárt.
Új információ az ügy jelenlegi egyetlen gyanúsítottjára, a 64 éves ukrán Jurij C.-re, a Hableányt elgázoló Viking Sigyn szállodahajó kapitányára vonatkozik. Eszerint őt még a tragédia estéjén megszondázták és drogtesztnek vetették alá, ám sem alkoholt, sem drogot nem fogyasztott.
Csécsi Soma részletesen beszélt arról a nemzetközi közvéleményt is élénken foglalkoztató tényről, hogy a Viking Sigynt május 31-én útjára engedték, miután teljes körű, szakszerű szemlét tartottak rajta, rögzítve minden olyan nyomot, ami a bizonyításhoz elengedhetetlen, valamint lefoglalták a hajó több mint 2 Terrabájtnyi adatot tartalmazó adathordozóit, valamennyi hajózási és informatikai rendszer adatállományát. A szóvivő kijelentette: a június 10-dikei, a visegrádi hajókikötőben végrehajtott második szemlét bizonyítás céljából hajtották végre a Viking Sigyn fedélzetén és hajótestjén. Ekkor az első szemle megállapításait erősítették meg maradéktalanul, a hajót így ismét útjára engedhették.
A szóvivő kitért arra is, hogy jelenleg is folyik a szakértői vélemények kidolgozása, az eddig begyűjtött bizonyítékok, illetve tanúkihallgatások elemzése, amelyek alapján egy sor még megválaszolatlan kérdést kell megválaszolnia a nyomozásnak. Pontosan kell tisztázni minden részletet, minden résztvevő szerepét. Így például az is tisztázandó, hogy ki volt a Viking Sigyn kormánykerekénél, illetve hogy kipihenten lépett-e szolgálatba a kapitánya. A vizsgálatba még szemész orvosszakértőt is bevontak, akinek azt kell vizsgálnia, hogy a kapitány kilátott-e a hajóhídról az ütközés helyszínén a másik hajóra, illetve hogy a kapitány látása mennyire éles.