A MÁV-val folytatott homályos tárgyalások révén hozott nehéz helyzetbe több száz XIV. kerületi lakost a szocialista Horváth Csaba vezette zuglói önkormányzat. Az érintettek a Francia úton található háromszáz betongarázs tulajdonosai, akik az utóbbi hetekben kaptak bérleti szerződésüket felmondó levelet a vasúttársaságtól, amelyben felszólították őket arra, hogy harminc napon belül bontsák le az évtizedekkel ezelőtt szabályosan, építési engedéllyel épített felépítményeket, különben az ötszörösére emelik a terület bérleti díját – tájékoztatta a Magyar Nemzetet vasárnap Várnai László, a kerület független képviselője. Mint mondta, a MÁV-nak a Ripost érdeklődésére küldött leveléből világosan kiderült, hogy a szerződések felmondása mögött a zuglói önkormányzat áll.
– A Francia úton lévő területet a jövőben a MÁV Zrt. közérdekű hasznosításra, azaz parkolóhelyek kialakítására átadja a XIV. kerületi önkormányzatnak. A területen várhatóan mintegy 450 parkolóhely létesíthető. Az önkormányzattal a vasúttársaság folyamatosan egyeztet – írta a MÁV.

Fotó: Mirkó István
– Csakhogy a képviselő-testület semmiféle ilyen értelmű döntést nem hozott sem az elmúlt ciklusban, sem az új kerületvezetés alatt, így az önkormányzat részéről senki nem jogosult szerződni az ügyben, és vélhetően a fizetőparkolási politikai-gazdasági lobbi magánakciójáról van szó – fejtette ki a CivilZugló Egyesület elnöke, megjegyezve: a kerület vezetése a garázstulajdonosoknak még azt is tagadta, hogy fizető parkolók kialakításáról bárki tárgyalt volna a MÁV-val a szóban forgó területről.
Szavai szerint egyébként nem lenne értelme parkolót építeni a garázsok helyén, mert a sorral szemben jelenleg is üresen, kihasználatlanul állnak a korábban létesített parkolóhelyek, mivel az autósok jellemzően a pár utcával odébb, a fizetős övezeten kívül hagyják a járműveiket. – Emellett az érintettek kerületi lakosok, tehát kiválthatnák az ingyenes parkolást lehetővé tévő igazolványt, és az elbontott garázsaik helyén, a szabad ég alatt állítanák le a gépkocsijaikat – mutatott rá Várnai László. Hozzátette: a harmincnapos határidő azért sem méltányos, mert a betonból készült garázsépületek – amelyek egyébként a bérlők tulajdonát képezik – jellemzően 6-10 tonna súlyúak, és szakszerűen csak egyesével, speciális teherautóval lehet lebontani azokat, ez pedig a megadottnál több időt venne igénybe.