Húszmillió forint bírságot szabott ki az RTL-re a versenyhivatal

Eljárás elhúzása és tényállás feltárásának akadályozása miatt húszmillió forint eljárási bírságot rótt ki a Magyar RTL Televízió Zrt.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az állami szervezet ezt kedden közölte az MTI-vel.

Forrás: MTI2020. 06. 30. 18:47
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ügy 2016-ban kezdődött, amikor a Médiatanács nem járult hozzá, hogy az M-RTL megszerezze a Central Digitális Média Kft.-t. A tranzakciót emiatt a versenyhivatal megtiltotta, de a Kúria felülvizsgálatának eredményeként új eljárást kellett indítania. Az új vizsgálat során hívta fel a GVH az M-RTL-t, hogy mutassa be az aktuális piaci adatokat és a tranzakció jelen körülmények közötti kereteit.

Az M-RTL 2020 áprilisában a Covid–19–járványra hivatkozva kérte a GVH által szabott adatszolgáltatási határidő 45 nappal történő meghosszabbítását május végéig. A hivatal hozzájárult a vállalkozás kérelméhez. Ennek ellenére az M-RTL május végi beadványában nem szolgáltatta a kért piaci adatokat, arra hivatkozva, hogy nem ért egyet a GVH gyakorlatával, azonban más módon sem adta meg ezeket az adatokat. Továbbá egymásnak ellentmondó információkat közölt a tranzakció tárgyát illetően – tudatta a versenyhivatal.

A GVH a televíziós társaság adatszolgáltatásának ellentmondásossága miatt nem tudott intézkedni a Médiatanács ilyenkor kötelező megkereséséről – írták.

Mivel az M-RTL magatartása miatt további eljárási cselekmények foganatosítása vált szükségessé, ezért az eljárás elhúzása és a tényállás feltárásának akadályozása miatt húszmillió forint eljárási bírságot szabott ki a versenyhivatal – áll a közleményben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.