Még a héten eldől az ideiglenes kerékpársávok sorsa

Még a héten döntenek az ideiglenes kerékpársávok sorsáról a fővárosi önkormányzatnál – erről beszélt az ATV Híradónak Karácsony Gergely kabinetfőnöke. Balogh Samu hozzátette: azoknál a felfestéseknél is szükség van némi változtatásra, amelyek megmaradnak. Egy autósszövetség szerint az autósok kiszorítása zajlik Budapesten.

Forrás: ATV2020. 08. 24. 19:29
KARÁCSONY Gergely
Budapest, 2019. szeptember 4. Karácsony Gergely ellenzéki fõpolgármester-jelölt a Pikó András józsefvárosi ellenzéki polgármesterjelölttel közösen tartott kampányrendezvényen, a VIII. kerületi II. János Pál pápa téren 2019. szeptember 4-én. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Iskolakezdésig hoz döntést Karácsony Gergely főpolgármester és kabinetje arról, hogy szükséges-e fenntartani azokat a járvány ideje alatt kialakított kerékpársávokat, amelyek kapcsán az autósok is felháborodtak, számos esetben pedig igen veszélyesnek tűnnek. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke az ATV Híradónak elárulta: mivel a sávokat ideiglenesnek szánták, ezért rövid idő alatt kellett őket létrehozni, és akad javítanivaló.

– A kerékpárosok védettebb sávokat szeretnének, így ahol erre van lehetőség, ott nyilvánvalóan hozzá kell majd nyúlni az adott szakaszokhoz, amennyiben továbbra is megmaradnak – részletezte Balogh.

Hamarosan döntés születik a kerékpársávokról Fotó: Havran Zoltán

A Magyar Kerékpárosklub sikeresnek látja az átalakításokat. A legnagyobb baj szerintük mégis az, hogy a Nagykörútnak például nincsen alternatívája. Kürti Gábor szerint csak nehezen, nagy kerülővel lehet kikerülni a Nagykörutat, ráadásul ezek balesetveszélyes útvonalak. Kevésbé beláthatóak, és a forgalomtechnika sem szabályozza egyértelműen a kis utcák forgalmát – mondta az elnök.

A Budapesti Autósok Közössége szerint korábban meghívást kaptak a főpolgármester nevével fémjelzett Restart Budapest programra. Javaslatokat azonban nem tehettek, a koncepcióba se szólhattak bele. Csősz Krisztián szerint az autósok tudatos kiszorítása zajlik Budapesten. – Nagyon-nagyon erős a kerékpároslobbi, és ez nyilvánvalóan egybecseng a főváros álláspontjával – fogalmazott Csősz.

Az ideiglenes kerékpársávok sorsa megosztotta az embereket. A Pulzus felmérése szerint a válaszadók 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések, 17 százaléka ellenzi ezt, míg 28 százalékuk úgy gondolja, hogy külön kerékpársávokra lenne szükség.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.