Iskolakezdésig hoz döntést Karácsony Gergely főpolgármester és kabinetje arról, hogy szükséges-e fenntartani azokat a járvány ideje alatt kialakított kerékpársávokat, amelyek kapcsán az autósok is felháborodtak, számos esetben pedig igen veszélyesnek tűnnek. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke az ATV Híradónak elárulta: mivel a sávokat ideiglenesnek szánták, ezért rövid idő alatt kellett őket létrehozni, és akad javítanivaló.
– A kerékpárosok védettebb sávokat szeretnének, így ahol erre van lehetőség, ott nyilvánvalóan hozzá kell majd nyúlni az adott szakaszokhoz, amennyiben továbbra is megmaradnak – részletezte Balogh.

A Magyar Kerékpárosklub sikeresnek látja az átalakításokat. A legnagyobb baj szerintük mégis az, hogy a Nagykörútnak például nincsen alternatívája. Kürti Gábor szerint csak nehezen, nagy kerülővel lehet kikerülni a Nagykörutat, ráadásul ezek balesetveszélyes útvonalak. Kevésbé beláthatóak, és a forgalomtechnika sem szabályozza egyértelműen a kis utcák forgalmát – mondta az elnök.
A Budapesti Autósok Közössége szerint korábban meghívást kaptak a főpolgármester nevével fémjelzett Restart Budapest programra. Javaslatokat azonban nem tehettek, a koncepcióba se szólhattak bele. Csősz Krisztián szerint az autósok tudatos kiszorítása zajlik Budapesten. – Nagyon-nagyon erős a kerékpároslobbi, és ez nyilvánvalóan egybecseng a főváros álláspontjával – fogalmazott Csősz.
Az ideiglenes kerékpársávok sorsa megosztotta az embereket. A Pulzus felmérése szerint a válaszadók 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések, 17 százaléka ellenzi ezt, míg 28 százalékuk úgy gondolja, hogy külön kerékpársávokra lenne szükség.