Valószínűleg jó darabig teljesen

Szén-monoxid-mérgezés gyanújával vittek kórházba egy embert
A tűzoltókat az érzékelő riasztása után hívták egy békési lakásba.
Valószínűleg jó darabig teljesen
fölöslegesen közlekednek a metrópótló buszok,
mivel egyelőre nem folytatódik a 3-as metró középső szakaszának alagút-felújítása – számolt be róla tegnap az Index, BKV-s forrásaikra hivatkozva. Szerintük
kútba esett a megállapodás a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a BKV között, miután a két napja lejárt póthatáridőn belül sem sikerült megegyezni a kivitelező többletköveteléséről.
A közlekedési társaság lapunk kérdésére annyit erősített meg, hogy egyelőre nem sikerült megegyezniük a kivitelezővel. Az ügyben bővebb tájékoztatást későbbre ígértek.
Láng Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője a Magyar Nemzetnek nyilatkozva úgy fogalmazott: „Azt gyanítom, hogy adtak még időt maguknak, a
BKV-nak ugyanis nem lehet érdeke, hogy a Swietelsky otthagyja a beruházást.
Különben kénytelenek új közbeszerzést kiírni, amelynek velejárója, hogy biztosan emelkednek az árak és minimum több hónappal tovább tart majd a felújítás.” Szavai szerint
ha nincs megállapodás, akkor újra kell tervezni a 3-as metró középső szakaszának felújítását úgy, hogy az állomásokat és az alagutat egyszerre újítsák fel.
– Csak így csökkenthető minimálisra a kivitelezésre szánt idő. Ameddig pedig ez nem történik meg, addig a metrópótlásra szánt autóbuszokat a járvány miatti sűrítésre kell használni.
A szerdától életbe lépett szigorúbb szabályok miatt égetően sürgős a tömegközlekedés újjászervezése is. A koronavírus egyre gyorsabb terjedése miatt nem közlekedhetnek zsúfolt buszok Budapesten! – nyomatékosította Láng Zsolt.
Mint korábban beszámoltunk róla, Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója azt nyilatkozta, ha hétfőig nem születik megállapodás a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a BKV között a 3-as metró középső szakaszának – vagyis a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti résznek – az alagút-felújításáról, utóbbi berekeszti a tárgyalásokat, és új közbeszerzési eljárást írnak ki. A megállapodás megrekedése esetén
Bolla szerint a Swietelsky dönthet úgy, hogy a munka folytatása mellett beperli a BKV-t, de úgy is, hogy levonul a területről.
A középső szakasz megállóinak felújítását – amelyet egy másik cég, a Swietelsky Építő Kft. végez – információink szerint már elkezdték, például leverték a falak borítását is.
Az alagút-felújítás az eredeti tervek szerint párhuzamosan zajlott volna az állomások rekonstrukciójával, máskülönben a vonalat duplán kell majd lezárni.
Egyébként a 3-as metró felújításának végső dátuma 2023 márciusa, ami a világjárvány miatt várhatóan júniusra módosul, s ezt a határidőt pedig rendkívül fontos tartani, különben vissza kell fizetni a projektre felvett 172,7 milliárd forint EU-s támogatást. A beruházás az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül 217,4 milliárd forintba kerül, s az uniós forrásokon felüli 44,7 milliárdot a költségvetés finanszírozza. Mint korábban megírtuk, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. tavasszal 18 milliárd forint többletköveteléssel állt elő az említett beruházás teljesítéséhez, ám ebből a BKV csak nyolcmilliárdot ismer el, ezért az utóbbi hónapokban patthelyzet alakult ki a két fél között. Nemrégiben arról is hallani lehetett, hogy
a BKV feldarabolná a szerződéseket, és külön szerződne a részmunkálatokra, ám ebben az esetben nem lenne fővállalkozó, ami feltehetően teljes fejetlenséget okozhatna.
A tűzoltókat az érzékelő riasztása után hívták egy békési lakásba.
Jülich támogatja a magyar AI Factory Antenna pályázatot.
Megmentette az állatokat.
Magyar Péter lehallgatta, jó állásokért zsarolta és fenyegette gyermekei anyját.
A tűzoltókat az érzékelő riasztása után hívták egy békési lakásba.
Jülich támogatja a magyar AI Factory Antenna pályázatot.
Megmentette az állatokat.
Magyar Péter lehallgatta, jó állásokért zsarolta és fenyegette gyermekei anyját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.