Továbbra sem sűrítette a BKK járatait a főváros

Egy egészen egyszerű, ám nagyon fontos járványügyi rendelkezést nem tudott betartani a főváros vezetése: nem sűrítették a BKK járatait, noha ez nagyban hozzájárulna a járvány terjedésének fékezéséhez. Erre eddig semmilyen magyarázatot nem adott a főpolgármester és csapata.

Kerékgyártó György
2020. 11. 20. 19:01
Budapest, 2020. július 4. A vágányokon átkelõ gyalogosok a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) modern Combino villamosai elõtt a fõvárosi Margit körút egyik megállójánál. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bajszos Combinók járják a fővárost – ez az egyik vezető hír november 20-án a Budapesti Közlekedési Központ hivatalos honlapján. A fura kezdeményezés egyébként nem egyszerű show elem, a prosztatarák szűrésének fontosságára hívja fel a figyelmet, amit nem lehet eleget hangsúlyozni. Azonban hiába keressük az információt a tizedik születésnapját ünneplő közlekedési vállalat honlapján, mely járatok járnak gyakrabban.

Ha Karácsonyékon múlik, akkor marad a tömeg, a lökdösődés, a fertőzésveszély Fotó: archív/MTI

Márpedig a rendkívüli jogrend bevezetésével a BKK-nak kötelessége lett volna azonnal elkészítenie a járatsűrítési tervet a reggel 7 és 9, valamint a délután 15 és 19 óra közötti időszakra. Ugyanis a főváros lakói ebben a két időintervallumban indulnak munkába vagy jönnek onnan hazafelé. A sűrítés célja az volna, hogy azok, akik nem autóval, és – tekintettel az egyre hidegebb ősz végi időre – nem kerékpárral közlekednek, ne szoruljanak össze a közösségi közlekedés ritkább járatain.

Teljes a zűrzavar

A járvány terjedésének megfékezésével kapcsolatban tavasz óta nem egységes a főváros vezetésének és a kormány véleménye, sőt néha kifejezetten úgy tűnik, Karácsony Gergely és csapata csak azért dönt egy megoldás mellett, hogy ne kelljen a kormányzati elképzelést elfogadni.

Tavasszal a kormány azt kezdeményezte, hogy a rendkívüli helyzetben, aki teheti, inkább az autós közlekedést válassza, ezért ingyenessé tette a parkolást Budapesten. Karácsonyék azonban inkább a kerékpáros közlekedés mellett voltak, és telefestették új kerékpársávokkal a várost.

A második hullám idején a kormány megértve, hogy az időjárás már nem kedvez a kerékpáros közlekedésnek, és nem mindenki tud autóval járni, elrendelte a járatsűrítési terv elkészítését, az autósok számára pedig újra bevezette az ingyenes parkolást. Ezzel szemben Karácsonyék meghagyták a most már szinte teljesen kihasználatlan kerékpársávokat, amelyek miatt nő a dugó a fő útvonalakon, miközben november végétől leállítják a MOL BuBi szolgáltatást, és nem szorgalmazzák a BKK-nál a járatsűrítést.

A BKK mulasztására a kormányhivatal hívta fel a figyelmet, amely arról is tájékoztat, hogy annak okairól értelmezhető dokumentációt nem adott át a BKK. A vállalat értékelése szerint a szeptemberi sűrítésük megfelelő, az azonban a három százalékot sem éri el, és összesen 24 vonalat érint csak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.