Már a Miskolci utcában is elég az átterelt forgalomból

A főváros vezetése nem kezdte el a tervek szerint felújítani a Csömöri úti felüljárót tavaly tavasszal, így a forgalom átterelődött az Erzsébet királyné útja felől. Az első sokk a pestújhelyieket érte a torlódó kocsisorok láttán, most a zuglóiak szenvednek a Miskolci utca terhelése miatt.

Kerekgyártó György
2021. 02. 05. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Súlyos terhet rótt a Zugló és Pestújhely határán élőkre a főváros vezetése, amikor 2020 tavaszán úgy döntött, hogy nem kezdi el a Csömöri úti felüljáró már megtervezett felújítását. Lezárták ugyan, most csak a BKV járművei haladhatnak át rajta, de a felújítást – annak ellenére, hogy a Tarlós-féle városvezetés annak forrását is előirányozta – legalább két évre elhalasztotta. Mindez nagyjából azt a hatást váltotta ki, mintha egy falat húztak volna fel a két kerület határának egy részén, hiszen a XV. kerületből a XIV.-be itt, illetve az Erzsébet királyné útján lehet közvetlenül átjutni.

A Csömöri úti felüljáró kétségkívül mielőbbi felújításra szorulna. De a munka nem kezdődött el, a forgalom pedig átterelődött a környékre Fotó: Magyar Nemzet-archív

Ezeken a pontokon nemcsak a két szomszédos kerületből, hanem a Rákosszentmihály, sőt az agglomeráció felől érkezők is átkelnek a reggeli és a délutáni csúcsban. Pontosabban átkelnének, mert most már ezt csak ez Erzsébet királyné–Kolozsvár útja találkozásánál tehetik. Amint azt korábban megírtuk, mindez az első pillanattól komoly terhet ró a Rákospalotai körvasút sorra, ahol reggelente olyan autósorok kígyóznak, mint a Nagykörúton.

Nem terelik a buszokat

A Magyar Nemzet információi szerint Pestújhelyen terjed az a hír, hogy a Csömöri úti felüljárót az állapota miatt végleg lezárják, és a 7-es buszcsaládot is a kerületrészen át terelik az Erzsébet királyné útja felé. A hír nem igaz. Érdeklődésünkre a BKK úgy válaszolt: „A Csömöri úti felüljáró állapota jelenleg nem indokolja a híd teljes lezárását. A felújítás során a félpályás forgalomátvezetés végig biztosított marad. Abban az esetben, ha a Csömöri úti felüljárót valamiért mégis teljesen lezárják, a BKK – a többi, ideiglenes lezáráshoz hasonlóan – komplex módon tervezi áttekinteni az Újpalotai lakótelep belváros irányú kapcsolatát. Ez önmagában túlmutat a 7-es buszcsalád elterelésén, és szükség esetén az alternatív irányok erősítésével is lehetőség van a forgalom megosztására.”

Most a zuglóiaknál is betelt a pohár. Amint azt a Szabad a Hang oldalon írja egy Miskolci utcában élő lakos, már évek óta küzdenek azzal, hogy a zuglói ingatlanfejlesztések miatt megnövekedett a forgalom, és az jórészt ide terelődik, de mostanra elviselhetetlenné vált a helyzet. Egy másik olvasó, aki a cikk Facebook-megosztására reagált, így fogalmaz: „amíg a felüljáró zárva lesz, ezt viselni kell, mert minden autós forgalom, aminek nagy része a felüljárót használta, erre orientálódik”. Majd reagálva arra, hogy néhányan forgalomcsillapítást követelnek a Miskolci utcában, hozzáteszi: „Inkább szorgalmazza a felüljáró megnyitását, egyből harmada lenne a forgalom…”

A legutóbbi információk szerint a felüljáró felújítása idén sem kezdődik el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.