A kormány adóstopja állítja meg a baloldali parkolási sarcokat

Több baloldali vezetésű kerület brutális sarcot kívánt bevezetni az autóhasználókra. Az új díjszabásoknak és az első autóra járó százszázalékos kedvezmény felszámolása elé a kormány decemberi adó- és díjemelési stopja emelt akadályt. Ugyanis a baloldali városvezetők nem vették figyelembe a helyi lakosok tiltakozását, csak autóellenes baráti civiljeik hangját engedték hallatni. A koronavírus-járvány lecsengésével újra napirendre kerülnek majd a parkolással kapcsolatos kérdések, úgy tűnik az autóhasználók lesznek a vesztesei az új parkolási koncepcióknak.

2021. 03. 09. 11:34
null
Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A kormány év végi vonatkozó rendelkezése azonban új helyzetet teremtett, mivel megtiltotta az önkormányzatok számára díjszabásaik újragondolását – így a parkolási helyzet átfogó rendezése 2021-ben nem valósulhat meg” – vallotta be Pikó András, Józsefváros polgármestere közösségi oldalán, és kiemelte:

2020 második felében a józsefvárosi önkormányzat a kerületi parkolási szabályozás rendezésébe kezdett.

A parkolás újraszabályozásának folyamata tehát úgy épült volna fel, hogy a lakosság körében végzett véleménygyűjtést, a vitairat nyilvánosságra hozását és egy lakossági fórumot követően véglegesítették volna azt az átfogó keretrendszert, amely 2021-ben a parkolást új, fenntartható pályára állította volna.

A polgármester sikerként kommunikálta azt a lakosokra nézve hátrányos intézkedést, hogy megvalósították, hogy már nem lakosonként, hanem lakásonként adható lakossági parkolási kedvezmény. Azaz, a közös háztartásban lévők közül csak egy személy parkolhat díjmentesen az otthona környezetében, a további autókra már fizetni kell.

V. Naszályi Márta, az I. kerület baloldali polgármestere egy online lakossági fórumon cinikusan megjegyezte: akinek nincs pénze parkolásra, adja el az autóját. Az I. kerület párbeszédes polgármestere közösségi oldalán a kormányra mutogatva azt írta: nincs pénze a városrésznek. A párbeszédes polgármester szerint az ingyenes parkolás bevezetése óta másfélszer több, nem kerületi autó áll az utcákon, ami, úgy gondolja, növeli a koronavírus-fertőzés kockázatát és rontja a gyógyulás esélyét.

A párbeszédes városvezető első intézkedései közt szerepelt, hogy új parkolási koncepciót alkosson meg, a munkába bevonta a köztudottan autóellenes Levegő Munkacsoportot. A budai Várban felszámolta a kedvezményeket, majd a teljes lakosság kedvezményeinek a megvonására készült.

A nagy port kavart cikkünk megjelenése után visszakozott, ám az új parkolási rendeletről nem mondott le.

A nyilatkozatok, az előzetes tárgyalások és az autóellenes civil szervezetek bevonása abba az irányba mutat, hogy a Fővárosban és egyes fővárosi kerületekben megalkotandó új parkolási rendelet hátrányosan fogja érinteni a gépjármű tulajdonosokat. A kormány decemberben a járványra hivatkozva adóstoppot hirdetett, amely akadályokat gördített több baloldali polgármester sarctervezete elé. Ám amennyiben a veszélyhelyzet és az adóemelési tilalom véget ér a baloldal szabadon drágíthatja a parkolást.

Mint megírtuk: a Levegő Munkacsoport belső kerületekben lévő önkormányzatokhoz eljuttatott levelében megfogalmazottak szerint több milliárd forintos támogatást kapnak az autójukat közterületen tartók. Petíciójukban hangsúlyozták: jelenleg az önkormányzat minden lakossági engedély esetén százszázalékos kedvezményt ad, ami lakóhelytől függően akár évi 131 ezer forint értékű támogatás is lehet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.