A Magyar Nemzet újabb részleteket tudott meg arról a szabotázsról, ami a Rákospalota-Újpest vasútállomáson történt.

Kiadták a figyelmeztetést, akár jégeső is jöhet kedden + videó
Távozóban van a hidegfront, érkezik az anticiklon.
A Magyar Nemzet újabb részleteket tudott meg arról a szabotázsról, ami a Rákospalota-Újpest vasútállomáson történt.
Alig negyven méteren múlt a baleset, ekkora távolságra tudott megállni még februárban a Rákospalota-Újpest állomáson magányosan álló vasúti vagontól az érkező tehervonat mozdonyvezetője. Az, hogy elmaradt az ütközés, a vakszerencsének és annak volt köszönhető, hogy a beérkező szerelvénynek óránként legfeljebb 40 kilométeres sebességet engedélyeztek a szokásos 80 kilométer/órás sebesség helyett. Bár a Budapest, Nyugati pályaudvar–Szob vagy Budapest, Nyugati pályaudvar–Esztergom vonalon IC-szerelvények nem közlekednek, a Metropolitan EC Prágából itt halad át a Nyugati pályaudvarra, méghozzá a megengedett legmagasabb, 80 kilométeres sebességgel.
Az Iho.hu szakportál a Telex.hu-t idézve számolt be a történtekről.
„»Két hete vasárnap a Rákospalota-Újpest állomás előtt egy tehervonatnak nyolc percet állnia kellett. Ezalatt valaki szakszerűen lekapcsolta az utolsó kocsit.« Biztos, hogy tudta, mit csinál, ha elrontott volna valamit, a mozdonyvezető a fékrendszer légnyomásának csökkenése miatt észrevette volna, hogy »piszkálják a vonatot«. A lekapcsolás után a zártárcsát is átrakták. A lekapcsolt vagont az elkövető be is fékezte.
Hogy mégsem sikerült a szabotázs, az a szerencsének is köszönhető. A következő tehervonat csak 40 kilométer/órával közlekedhetett, ezért tudott negyven méterrel a vagon előtt megállni” – írja az Iho.hu, hozzátéve: a MÁV is elismerte az esetet, értesítették a rendőrséget, az esemény belső vizsgálata folyamatban van.
Lapunk vasutas körökből további részleteket tudott meg. A zártárcsának is mondott végjelzéstárcsa például mindig a szerelvények utolsó vagonjának hátsó homlokfalán van. Gyakran láthatjuk, hogy végállomásokon a kalauz a szerelvény egyik végéből a másikba megy a zártárcsával, és felhelyezi a menetirány szerinti utolsó vagon hátsó homlokfalára. A zárótárcsa alapfelszerelés minden szerelvényen, a vasútállomásokon szolgáló szolgálattevő vagy az állomásfőnök mindig megszemléli a kihaladó szerelvény utolsó vagonját is, hogy ott van-e a zártárcsa. Ebből tudja, hogy a szerelvény valamennyi vagonja elhagyta-e az állomást. A szabotázs végrehajtója pontosan ismerte ezt a szabályt is, és a lekapcsolt vagonról átrakta az egyben maradt „maradékszerelvény” utolsó vagonjának homlokfalára a zártárcsát. Ugyancsak képzett elkövetőre utal, hogy mielőtt lekapcsolta az utolsó vagont, a légfékrendszert elzárta a két vagon között, így a szerelvény mozdonyvezetője nem észlelt nyomáscsökkenést, nem vehette észre, hogy „megbabrálták” a szerelvényét.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt nyomoz, egyelőre ismeretlen tettes ellen. Volt és jelenlegi vasutasokat egyaránt átvilágítanak. Vasutas körökben egyértelműen a szakterületen egykor dolgozó, ám a MÁV-tól valószínűleg fegyelmivel eltávolított szakemberről, például tolatásvezetőről, kocsirendezőről beszélnek, aki meg tudta csinálni ilyen szakszerűen a szabotázst, amit bosszúból követhetett el. A rendőröknek mindenesetre azt is kell vizsgálniuk, hogy az elkövető nem egy lopásra készülő hozzáértő volt-e, aki azért választotta le a vagont és fékezte be kézifékkel, hogy el tudjon csenni a szállítmányból néhány tárgyat. A vasútnál dolgozók szerint azonban ennek ilyen formában nincs értelme, mivel egy teherpályaudvaron, éjszaka sokkal kockázatmentesebben el lehetett volna lopni a kiszemelt árut. (Azt egyelőre senki nem árulta el, hogy a lekapcsolt vagonban mit szállítottak.)
A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetője akár három év szabadságvesztésre is számíthat, emellett pedig akár kártérítést is követelhet tőle a közlekedési vállalat a forgalomban okozott tetemes késés miatt.
(A borítókép illusztráció: A Rákospalota-Újpest vasútállomás. Fotó: MTI/Máthé Zoltán)
Távozóban van a hidegfront, érkezik az anticiklon.
Számos kockázatot jelentene Magyarországnak, ha Ukrajna gyorsítósávban az Európai Unió tagja lenne.
A mesterséges intelligenciával íratta meg az Alaptörvény nemekről szóló pontjának kritikáját az Akadémia Biológiai Tudományok Osztálya.
A főpolgármester legutóbb 50 milliárd forintot követelt az államtól.
Hatalmas robbanás rázta meg a települést, a helyiek azt hitték, kitört a háború
Feltámadt a Simson Schwalbe, de az árán meg fog lepődni
A világ egyik legjobb szállodájába vitte nyaralni várandós feleségét Szoboszlai Dominik - fotók
Ezért jutottak át az iráni rakéták a Vaskupolán – a hiperszonikus fegyverek teljesen átírhatják az erőviszonyokat
Könnyek közt tette meg a bejelentést Törőcsik Franciska, özönlenek a gratulációk!
Az Európai Bizottság megemelte a kalapját: megszünteti az eljárást Magyarországgal szemben
Életveszélyes hal bukkant fel az Adrián
Bejelentették Kerkez Milos utódját
Egymás után távoznak az NB I-es vezetőedzők
Milák edzője választ adott a nagy kérdésre
Orbán Viktor elpusztításáról beszélt, feljelentették Pankotai Lilit
Elszabadultak az indulatok a lángos ára miatt, mutatjuk, mennyi az annyi
Távozóban van a hidegfront, érkezik az anticiklon.
Számos kockázatot jelentene Magyarországnak, ha Ukrajna gyorsítósávban az Európai Unió tagja lenne.
A mesterséges intelligenciával íratta meg az Alaptörvény nemekről szóló pontjának kritikáját az Akadémia Biológiai Tudományok Osztálya.
A főpolgármester legutóbb 50 milliárd forintot követelt az államtól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.