A gyermekvédelmi törvény az LMBTQ-propaganda célkeresztjében

Ha egy eszmét jól adnak el, gyorsan terjed: az LMBTQ-tiktokkerek már gyártják a gyermekvédelmi népszavazással kapcsolatos videókat, amelyekben ők egyre inkább áldozatként, a többségi, heteró társadalom pedig ellenségként tűnik fel. Oktatófilmekkel szállt ringbe a Netflix is.

Kerékgyártó György
2021. 07. 27. 5:45
Netherlands - Chinese Social Media Company TiTok Receives Fine For Violation Of Privacy Young Children
In this photo illustration an internet user hold his smartphone and computer screen as displays logos of the Chinese social media TikTok on July 22, 2021 in Amsterdam,Netherlands. Netherlands - The Dutch data protection agency DPA applied a fine of Ű750,000 to the Chinese Social media company TikTok for violation of privacy young children in the Netherlands. (Photo by Paulo Amorim/Sipa USA)No Use Germany. Fotó: Paulo Amorim
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyermekvédelmi népszavazás is téma lett a főleg kiskamaszok által használt közösségi médiában, a TikTokon. Az LMBTQ-közösség – elsősorban magyar – tagjai kommunikációjukban kiszolgáltatott emberként, áldozatként tüntetik fel magukat, a magyar kormányt és a többségi, „nem nyitott, érzéketlen” társadalmat pedig elnyomó hatalomként.

A nemzetközi LMBTQ-közösség hatásos propagandamunkával igyekszik elterelni a figyelmet a magyar gyermekvédelmi törvény valódi céljáról, a kormány által javasolt gyermekvédelmi népszavazás értelméről.

Emlékezetes, hogy a szombaton megrendezett Budapest Pride-on felszólalt Terry Reintke, az Európai Parlament LMBTQ-frakcióközi csoportjának társelnöke, aki arról beszélt, hogy a törvény elfogadásával a közösségüket érte támadás, ami ellen tiltakozni kell. Ezzel kapcsolatban érdemes felidézni, hogy míg a baloldali kormányok idején kordonok között rendezték a Pride-felvonulásokat, a tüntetők pedig dobálták a vonulókat, a felvonulás most atrocitások és incidensek nélkül zajlott, a résztvevőket semmilyen bántódás nem érte.

Ez a fiatalember azt állítja, hogy ő közellenségnek számít, mert tagja az LMBTQ-közösségnek
Fotó: Képernyőfelvétel
Ez a tiktokker azt kérdezi a nézőitől, ők mit választanának
Fotó: Képernyőfelvétel

Mint azt a Magyar Nemzet korábban megírta, az LMBTQ-propaganda megjelent a TikTokon is, amire azért fontos odafigyelni, mert az alkalmazás eddigi rövid története alatt hihetetlen népszerűségre tett szert. A kínai ByteDance vállalat néhány éve megvásárolta a jól prosperáló Musical.ly alkalmazást, amelyet továbbfejlesztve Kínán kívül TikTok néven dobott piacra 2017-ben. 2019-ben az USA-ban már népszerűbb volt, mint a Facebook és az Instagram együttvéve, egy tavalyi adat szerint pedig a felhasználók 76 százaléka 11 és 18 év közötti. A BeSocial 2021-es mérése szerint a TikToknak Magyarországon kétmillió felhasználója van, és a 14–25 év közöttiek körében a Messenger és az Instagram után a legnépszerűbb.

A siker titka pofonegyszerű. A TikTok egy videómegosztó, ahol mostanáig legfeljebb hatvan másodpercnyi mozgóképes anyagot lehetett megosztani (ezt nemrég kiterjesztették három percre), a videók érdekesebbé tételéhez pedig maga az alkalmazás kínál eszközöket: képi szűrőket, zenéket, vizuális effekteket. Mindez tökéletesen illeszkedik a látványt a betűhöz képest sokkal inkább értékelő fiatalok ízléséhez, bár egyre jobb mókának tekintik a tiktokos önmegvalósítást a felnőtt generációk tagjai is. Nem véletlen, hogy a TikTok egyike volt az idei futball Európa-bajnokság fő támogatóinak.

Az LMBTQ-propaganda tehát ebben az egyre fontosabbá váló online térben jelenik meg.

A videókat nem szervezetek vagy hivatalos megbízók hozzák létre, hanem az úgynevezett tiktokkerek, akik már magukévá tették a propaganda alapgondolatait.

Mint például az a fiatalember, aki azt énekli, hogy „I am number one közellenség”, majd kijelenti: „Ez a népszavazás csak arról szól, hogy még jobban közellenséggé tegyenek bennünket.” A módszer, amelyet a propagandisták már a gyermekvédelmi törvény elfogadásakor bevetettek, működik: a kisebbségről mindig könnyű elhitetni, hogy kiszolgáltatott, míg egy szervezett hatalomról azt, hogy gonosz – ahogy Karácsony Gergely fogalmaz mostanában a kormánnyal kapcsolatban.

Az LMBTQ-propaganda tetten érhető most már a népszerű stream szolgáltató, a Netflix kínálatában is, és hol máshol, mint a gyerekek számára fenntartott kölcsönzői térben? A Mi, a nép című sorozat négyperces videókban, dalokban fejti ki az amerikai fiatalok számára, hogyan jött létre a demokratikus ország, melyek az alapjogok, miért kell adózni. Ez a profin megszerkesztett állampolgári ismeretek tananyag úgy van összeállítva, hogy az állampolgár fogalmához mindig a szabadság, a változás, az önrendelkezés társuljon, és ezekkel együtt mindig megjelenik a szivárványos zászló is. A sorozathoz magyar nyelvű felirat is készült.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.