A pécsiek kárára maszekolt a városi buszos cég

Hiába figyelmeztetett korábban a szakszervezet, hogy sofőrhiány lesz, ha nem sikerül a béreket megfelelően rendezni a baloldali vezetésű Pécs városi buszos cégénél. A helyi Fidesz szerint a Tüke Busz Zrt. a pécsiek kárára vállalt magántevékenységet, miközben mindennaposak a járatkimaradások a baranyai megyeszékhelyen.

Vizvári Soma
2022. 05. 04. 6:56
20210906 Pécs Autóbusz forgalom a belvárosban a Rákóczi úton, illusztráció. Fotó: Laufer László ll Dunántúli Napló Fotó: Laufer László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Pécs baloldali polgármestere rendre felteszi a Karácsony Gergely-lemezt. Állandóan azt mondja, hogy nincs elég pénze a városnak, mert politikai okokból a kormány kivérezteti. Ezzel szemben az igazság az, hogy ha nem a haverokra, az általuk kinevezett, alkalmatlan városi cégvezetőkre és alpolgármesterekre, láthatatlan munkát végző tanácsadókra költené a pénzt, akkor jutna arra is, hogy rendesen megfizessék a pécsi buszvezetőket – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi frakcióvezetője azzal kapcsolatban, hogy nemrég kiderült: a városi Tüke Busz Zrt. bérfuvarokat vállal vonatpótláshoz. Kijelentette: ez egyértelműen a pécsiek kárára történik, hiszen ők fizetik meg a bérleteket, a sofőrhiány miatt mégis mindennaposak a járatkimaradások – Elfogadhatatlan, hogy amíg ez a helyzet, addig a Tüke Busz magántevékenységet vállal − húzta alá a fideszes politikus.

Csizmadia Péter emlékeztetett: Péterffy Attila polgármester 2019-ben pluszos költségvetést vett át a fideszes városvezetéstől, hiszen négy és fél milliárd forint volt Pécs kasszájában.

A baloldali városvezetés nemrég sikeresnek nevezett bérrendezést jelentett be, ám a Bama.hu Baranya megyei hírportálnak nyilatkozva Raposa Gábor, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) helyi vezetője ennek éppen az ellenkezőjéről számolt be. Mint mondta, nem lehet sikerről beszélni, hisz 1600 forintos bruttó alapórabér lett volna a cél, amivel felvehették volna a harcot a sofőrök elvándorlásával, ám a megállapodás szerint csak 1400-at kapnak a buszvezetők.

Erről egyébként a város nem a SZAKSZ-szal, hanem a másik, a Tüke Busznál működő szakszervezettel, a Független Demokratikus Szakszervezettel (FDSZ) egyezett meg. A Bama cikke szerint az FDSZ-t az a Hofekker Ferenc irányítja, aki egy korábbi önkormányzati választáson az MSZP által támogatott jelöltként indult.

Érdemes megjegyezni: a Tüke Busz vezérigazgatójának fizetését múlt év végén lényegében megduplázták. 

A baranyai megyeszékhelyen 2019-ben olyan városvezető koalíció állt fel, amely a DK-t, a Momentumot, a Jobbikot és az MSZP–Párbeszédet is sorai között tudta. Péterffy Attila polgármester vezetési stílusa még a partnerek körében sem aratott osztatlan sikert, a várost irányító koalíció tavaly szétszakadt, a momentumosok és a korábbi DK-s alpolgármester is kilépett belőle. Idén egy jobbikos képviselő szintén a távozás mellett döntött, ezért a baloldalnak sokkal szűkebb a többsége a közgyűlésben, mint 2019-ben volt.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Dunántúli Napló/Laufer László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.