A köznevelés-irányítás a szakmai szervezetek széles körű bevonásával kidolgozta a tartósan beteg, hosszabb időn keresztül kórházban vagy otthon gyógyuló gyermekek iskolai nevelésére-oktatására vonatkozó szakmai irányelveket – tájékoztatta lapunkat az Emberi Erőforrások Minisztériuma.
A hétköznapi nyelvben „kórházpedagógia” néven ismert tevékenység jogi státusa harmonizációt, a tevékenység szakmai megsegítést igényelt. Mindezek miatt hozott létre három évvel ezelőtt az Emberi Erőforrások Minisztériuma köznevelésért felelős államtitkársága egy munkacsoportot a tartós gyógykezelés alatt álló tanulók köznevelési ellátása érdekében. A munkacsoport számtalan javaslatot fogalmazott meg, amelyek szabályozzák az ellátás köznevelési rendszertani helyét, az ellátás szereplőit és tartalmát, valamint a köznevelési és az egészségügyi intézmény kapcsolatát, az ellátásba kerülés rendjét, a pedagógusok munkavégzését, az ellátáshoz szükséges eszközök biztosítását, a tanuló jogviszonyát, tanulmányainak értékelését és az adatvédelmi kérdéseket. A szakmai munka eredményeként elkészült a tartós gyógykezelés alatt állók köznevelési ellátására vonatkozó szakmai irányelv, ami meghatározza a fő szakmai irányvonalakat, valamint tartalmazza az ellátás teljes folyamatát, protokollját, részletes gyakorlati útmutatót nyújt a pedagógusok, az egészségügyi alkalmazottak és az egyéb érintettek számára munkájuk megkönnyítése érdekében.
Az irányelvet az Oktatási Hivatal honlapján olvashatják az érdeklődők.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Nemes János)