Módosította a kormány a taxisrendeletet a szabályokat betartó szolgáltatók és az utasok érdekében

A módosított kormányrendelet tízről 13 évre emeli a taxik maximális életkorát, megteremti a jogszabályi feltételeit annak, hogy a taxiszolgáltatók bekapcsolódhassanak a közösségi közlekedési közszolgáltatásba, és szigorítják a taxisengedélyek kiadását, hogy a nem megbízható vállalkozásokat gyorsan ki lehessen szűrni a piacról.

Forrás: MTI2022. 10. 20. 10:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több ponton is megérett a változtatásra a taxizás szabályozása, a kormány módosította az erről szóló rendeletet a szabályokat betartó taxisok és a taxival utazók érdekében – hívta fel a figyelmet közösségi oldalán Vitézy Dávid, a javaslatot benyújtó Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára. A rendelet lényege szerinte: szigorúbb fellépés a szabálytalan taxizás ellen, illetve a járművek legmagasabb megengedett életkorának rendezése.

Vitézy kifejtette: a taxijárművek életkorára vonatkozó, a járvány idejére felfüggesztett szabályok ez év végével lejárnak. Figyelembe véve, hogy az elmúlt időben a pandémia, a járműipari és energiapiaci válság a taxisok helyzetét sem könnyítette meg,

a 2017. január 1. előtt nyilvántartásba vett taxijárművek maximálisan megengedett életkorát tízről 13 évre emeljük, a 2017 óta forgalomba helyezett, tehát ma hat évnél fiatalabb autók esetében marad a tízéves szabály.

Megteremtjük a jogszabályi feltételeit, hogy a taxiszolgáltatók bekapcsolódhassanak a közösségi közlekedési közszolgáltatásba – folytatta az államtitkár.

„Ma az ötvenfős Volánbusz alatti léptékben nincs kapacitási lépcső a tömegközlekedésben, márpedig sok helyen például este, hétvégén csak jóval kisebb igény jelentkezik, és a néhány vonatról leszálló utast pedig érdemes egy kisebb településen akár a céljához vinni kötött útvonal helyett. A nyugat-európai példákra épülő új szabályozás megteremti a lehetőséget az iránytaxik minden félnek előnyös működtetésére” – magyarázta Vitézy. Hozzátette:

ilyen szolgáltatásokat a jövőben az országos közlekedésszervező rendelhet meg, elsőre nyilván kísérleti jelleggel.

Az államtitkár közölte azt is: szigorítják a taxisengedélyek kiadását, hogy a nem megbízható vállalkozásokat gyorsan ki lehessen szűrni a piacról. A jövőben próbautazás nélkül is lehetővé válik a jogellenesen működő szolgáltatók, a szabálytalan taxisok büntetése. Ez azért is fontos, mert a jelenlegi szabályozás több okból is kijátszhatónak bizonyult az elmúlt években, egy idő után például arcról felismerik a próbautasokat a jogellenesen működő taxisok.

Szigorítják továbbá a taxis fuvarszervezők és diszpécserszolgálatok működésének feltételeit: az eddigi szabályok szerint csak egyszer, az induláskor kellett bizonyítaniuk, hogy megfelelnek a szabályoknak, és időkorlát nélkül kapták meg az engedélyüket. Ezentúl maximum öt évre kaphatnak engedélyt. Emellett egyértelműen be kell majd jelenteni, hogy a vállalkozás milyen néven működteti a diszpécserszolgálatát, hogy egy panasz során világosan lehessen látni, hol történhetett a hiba, és szabálytalanság esetén ne kezdhessen ugyanazon a néven szolgáltatni mindig újabb és újabb gazdasági társaság.

Vitézy hangsúlyozta:

az új szabályok előkészítésébe bevonták a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát és az Országos Taxis Szövetséget is.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.