Március 20-tól az utazóközönség birtokba veheti az M3-as metróvonal utolsó két felújított mélyépítésű belvárosi állomását is: az önálló épülettel rendelkező Arany János utcai és a vonal egyik legforgalmasabb megállójának számító Nyugati pályaudvar, továbbá a Dózsa György úti metróállomáson mától újraindul az utasforgalom
– emelte ki a BKK közleményében. Mint kiemelték: Az állomások mind építészetileg, mind műszakilag megújultak. A felújításnak köszönhetően akadálymentesen elérhetővé váltak, aminek érdekében a már megismert ferdeliftek mellett a Nyugati pályaudvarnál az aluljárószint és a felszín között egy hagyományos lift is épült. A két belvárosi állomás átadásával párhuzamosan két hagyományos lift megépítésének köszönhetően a Dózsa György út metróállomás megközelítése is akadálymentes lett.
Az ünnepélyes átadón beszédet mondott Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter, Karácsony Gergely főpolgármester és Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.
Navracsics Tibor kiemelte:
A 3-as metró rekonstrukciójával megvalósuló fejlesztés nem csak a budapestieké, nem csak a fővárosban élők érdekét szolgálja.
A miniszter elmondta, hogy a metrófelújítás a magyar kormány, a főváros és az Európai Unió együttműködésével valósult meg, a felújítás költségeinek hozzávetőleg kétharmada uniós, egyharmada pedig hazai forrás. Legfontosabbnak az együttműködést nevezte a beruházással kapcsolatban, kiemelve, hogy Budapest kulturális és infrastrukturális szempontból is Közép-Európa egyik fontos központja. Karácsony Gergely főpolgármester Budapest és az egész ország szempontjából örömtelinek nevezte a beruházás elkészültét.
Bolla Tibor beszédében kiemelte a rekonstrukció jelentőségét, hiszen annak köszönhetően hazánk legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszere újult meg, ahol az átlagos utasszám egy munkanapon ötszázezer fő.
Az elvégzett munka nagyságát hasonlatokkal érzékeltetve elmondta, a megújult oldalfal- és padlóburkolatok 57 900 négyzetmétert tesznek ki, ami körülbelül nyolc és fél focipálya mérete, és a lecserélt erősáramú vezetékek 1910 kilométeres hossza Budapesttől Barcelonáig érne. Újra hangsúlyozta, hogy a munkálatok a végükhöz közelednek, és az utazóközönség türelmét kérte a Nagyvárad tér és Lehel tér állomások májusi átadásáig, amikortól egy teljesen felújított, modern, teljes hosszában akadálymentes metróvonalat vehetnek majd birtokba az utasok.
A BKK közleményében kitért arra, hogy hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg: a Lehel téri metróállomás környéke észak felől a Lehel térig meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal, a Nyugati pályaudvar felől pedig az M14-es állomáspótló autóbusszal érhető el. A Nagyvárad tér és környezete a Népliget felől továbbra is az M30-as állomáspótló busszal, a belváros felől a 23-as villamossal, a Keleti pályaudvar felől a 23-as és a 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől pedig Mol Bubival vagy gyalog közelíthető meg. Hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni. Hétvégén csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. Az M3-as metró közlekedési rendjének változásához igazodva már március 18-án, szombattól módosult a metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedési hálózat.
Borítókép: Navracsics Tibor miniszter (Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu)