Tehetetlen Újpest: két éve nem tudnak megépíteni egy gyalogátkelőhelyet

Az újpesti Fidesz szerint nem lett volna nehéz a feladatot megoldani, az anyagi forrás is rendelkezésre állt a kivitelezéshez.

2023. 05. 03. 12:45
budapest, Fővárosi Közgyűlés Déri Tibor Újpest polgármestere Fotó: Teknős Miklós
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Nem tudom, hogy ez az önkormányzat részéről hanyagság, inkompetencia, szakmaiatlanság, hozzá nem értés, hogy miért nem lehet az itt élők mindennapi problémáit figyelembe venni, és azt mihamarabb orvosolni? – emelte ki lapunknak nyilatkozva Ozsváth Kálmán, az újpesti Fidesz–KDNP képviselője arról szólva, hogy a Déri Tibor vezette újpesti önkormányzat két éve nem tud gyalogátkelőhelyet építeni a kerület egy forgalmas pontján.

A témát a legutóbbi képviselő-testületi ülésen is tárgyalták. A képviselő emlékeztetett: már többször is felszólalt a testületi ülésen és bizottságokban is a Víztoronynál lévő zebrás, jelzőfényes gyalogátkelőhely kialakításával kapcsolatban.  Részletezte, hogy legelőször 2021 szeptemberében ismertette a helyszínen tapasztalható közlekedési problémákat, ekkor kezdeményezte a gyalogátkelő kialakítását. 

−Akkor, vagyis több mint másfél évvel ezelőtt a képviselő-testület egyhangúan támogatta a javaslatot, és felkérte Déri Tibor polgármestert, hogy a szakhatóságoknál haladéktalanul intézkedjen a környék közlekedésének biztonságosabbá tételéről és egy új gyalogos-átkelőhely létesítéséről − hívta fel a figyelmet a képviselő.

Több hónapnyi várakozás után az önkormányzat 2021. december 6-án, vagyis több mint két hónappal később kért ajánlatot a gyalogátkelőhely tervezésére. Mint ismertette, két ajánlat érkezett a megjelölt határidőre, később az önkormányzat 2022. február 17-én döntött a nyertes gazdasági társaságról, amellyel az eredeti szavazás után hét hónappal később, 2022. április 11-én kötötték meg a vállalkozói szerződést.

Ozsváth Kálmán felhívta a figyelmet, hogy az önkormányzat által felkért tervező a terveket elkészítette és engedélyezésre leadta a Budapest Főváros Kormányhivatalának, azonban a szakhatóság a gyalogátkelőhely iránti kérelmet visszautasította, mivel a hatóság számos fontos ponton hiányt és jelentős hibákat tapasztalt: a létesítési terv szerinti kialakítás nem felel meg az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló rendeletek több pontjának és műszaki előírásoknak. Hozzátette azt is, hogy a tervező a korábbi alapszerződés teljesítési határidejének lejártáig, 2022. szeptember 8-ig nem írta alá a szerződés módosítását, vagyis a gyalogátkelőhelyről szóló eredeti képviselő-testületi ülés döntését követően egy évvel a szerződés megszűnt. 

A képviselő szerint a feladat nem lett volna nehéz: mindössze a megfelelő vállalkozást kellett volna kiválasztani a munkálatok elvégzésére, biztosítani a szükséges háttéranyagokat és a megfelelő mennyiségű anyagi forrást, ami egyébként rendelkezésre áll.

– Most azt látjuk másfél év elteltével az általam felvetett problémával kapcsolatban, hogy se zebra, se szerződés, csak egy életveszélyes közlekedési csomópont

− hívta fel a figyelmet a képviselő. 

Kátyúk veszélyeztetik a közlekedést

Korábban Nagy István, a IV. kerületi Fidesz–KDNP frakcióvezetője hívta fel lapunk figyelmét arra, hogy Újpesten mindenhol kátyúkba lehet botlani, ami komoly anyagi károkat okoz az autósoknak, és balesetveszélyes is. A városrészben évek óta gondot jelentenek az úthibák, korábban a Benczúr utcában az ott lakók megunták, hogy járhatatlan az utca, és téglákkal próbálták meg betömni a lyukakat. Ezután ímmel-ámmal kijavították a hibákat, a kátyúk azonban újra megjelentek. A fővárosi Fidesz egy Facebook-posztban hívta fel a figyelmet, hogy úgy-ahogy megjavították a legdurvább részeket, de olyan fércmunkát végeztek, hogy ma szinte rosszabbak az állapotok, mint eredetileg voltak, és ismét a lakóknak kellett kezükbe venni a téglákat. Nagy István kiemelte, hogy a Déri Tibor vezette önkormányzat el tudná végeztetni rendesen is a munkálatokat, mivel Újpestnek legalább tízmilliárd forintnyi megtakarítása van.

Ozsváth Kálmán akkori megkeresésünkre kifejtette: hasonlóan rossz a helyzet az István úton és a Pozsonyi úton is, ahol több busz és villamos közlekedik, e kétszer három sávos utakra szintén ráférne a felújítás. A képviselő hangsúlyozta, hogy erre is megvolt a pénz, és már rég elkészült volna: a munkálatokat 2019 után indította volna el az előző vezetés, de – mivel Déri Tibornak nem volt elég meggyőző lobbiereje – Karácsony Gergelyék elkaszálták a felújítást.

Nem ment a matek

Mint ismert, a baloldali többség által elfogadott 2023-as büdzsé hemzsegett a számítási hibáktól, az erről szóló testületi ülésen szünetet rendeltek ezeknek a javítására. Végül a képviselő-testület elfogadta a helyszínen barkácsolt költségvetést, majd menet közben rájöttek, hogy továbbra is hibás, nem léptették hatályba. Azaz a költségvetés egy pillanatig sem élt, ezzel Trippon Norbert költségvetésért felelős DK-s alpolgármester megdönthetetlen rekordot állított be – adta hírül még márciusban Nagy István frakcióvezető.

Nagy István megjegyezte, hogy a botrányos ügy után a képviselő-testület múlt heti ülésén Trippon Norbert személyes sértettsége és hiúsága odáig vezetett, hogy visszamutogatással próbálta magyarázni az előterjesztésének bukását. A saját közönségéhez szólt – lelkesen meg is tapsolták –, amivel egyértelműsíteni akarta, hogy Újpesten ő a dollárbaloldal vezetője. − Trippon Norbert polgármesterjelölt szeretne lenni 2024-ben, de úgy tűnik, még nem érzi biztosnak a helyét. Ezért újra meg újra bizonyítani akar gazdáinak, Gyurcsány Ferencnek és Varju Lászlónak, a DK-nak és a dollárbaloldal többi pártjának ­– tette hozzá most Nagy István.

 

Borítókép: Déri Tibor, Újpest polgármestere a Fővárosi Közgyűlésben (Fotó: Teknős Miklós)

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.