Korábban a Győr–Pápa közötti távolság megtételéhez átlagosan 50-60 percre volt szükség, az új főút megépítésével a menetidő a felére csökken. A beruházás számokban: hat külön szintű csomópont, 23 műtárgy, 140 ezer köbméter aszfalt, 150 kilométer szalagkorlát, 3,7 millió köbméter földmunka, 71 kilométer vadvédő kerítés. A beruházás során 9900 fa és több mint kétszázezer cserje telepítését is elvégzik a szakemberek – írta a VEOL a most átadott útfelújításról.
Az egész régió számára fontos 83-as főút fejlesztésének átadásán beszédet mondott Orbán Viktor miniszterelnök és Kovács Zoltán, a térség országgyűlési képviselője. Az átadón részt vett Lázár János építési és beruházási miniszter, Kara Ákos és Gyopáros Alpár országgyűlési képviselők, valamint Dézsi Csaba András győri és Áldozó Tamás pápai polgármesterek.
Orbán Viktor beszédét azzal kezdte, hogy adjunk hálát a Jóistennek, hogy itt lehetünk, és a háborús hírek nem rólunk szólnak.
– Sokan akarták, de mi nem engedtük, hogy belepréseljenek bennünket az orosz–ukrán háborúba, és azt sem engedtük, hogy az illegális határátlépők elárasszák az országot. Ünnepelni jöttünk, köszönet a képviselők hosszú évek óta tartó kitartó munkájának. Kövér László, Kovács Zoltán, Áldozó Tamás, Kontrát Károly a Fidesz bakonyi betyártagozata, akiket komolyan kell venni. Soha ilyen háborús, borzalmas időket nem éltünk át, mint amit ma Európának el kell szenvednie. Legyünk büszkék arra, hogy itt lehetünk, hogy vérzivataros időkben is hazánk jó úton jár, és képesek vagyunk arra, hogy évtizedes problémákat oldjunk meg, mint amilyen ez a fejlesztés is volt – fogalmazott Orbán Viktor.
A miniszterelnök rámutatott, nemcsak egyszerűen átadtak egy utat, hanem a magyar vidék felé egy adósságot is törlesztettek.
A miniszterelnök hangsúlyozta a vidékfejlesztés fontosságát: Azt akarjuk, hogy a vidék ne maradjon le, fejlődjön, de ne tűnjenek el arcvonásai. 270 ezren élnek ebben a térségben, 2010 óta harmincezerrel többen dolgoznak itt, több mint harmincezer vállalkozás működik a három járásban, ami a magyar átlagot tekintve kiemelkedő szám.
Kovács Zoltán elmondta, már régóta esedékes volt az útszakasz megépítése, hiszen 2010 előtt csupán félmegoldás született a forgalmi terhet már el sem bíró útszakasz problémájának megoldására.
„Keskeny volt, és a baleseti statisztikák is romlást mutattak. 2010 után jelentős fordulat állt be az útépítés koncepcióját illetően, hiszen az Orbán-kormány egy országos közlekedési stratégiai hálózatba illesztette be a projektet, amely két pillérből állt: az egyik, hogy minden autópálya érje el az országhatárt, a másik pedig az, hogy minden megyei jogú város csatlakozzon autópályához. A miniszterelnök úr ezeken túl azt javasolta, hogy kössük be a pápai repteret is a fejlesztésbe, hiszen egy reptér gazdaságfejlesztési centrum minden városban, így egy gazdasági tengely is létrejöhet kelet és nyugat irányban. Köszönettel tartozunk mindenkinek, aki együttműködött a fejlesztés megvalósulásában”
– zárta beszédét a képviselő.