Ingyenessé válhat áprilistól a diákok és a nyugdíjasok helyi közlekedése Kecskeméten, a városban munkát vállalók havibérlet-árát pedig a felére csökkentenék. A februári közgyűlés ilyen tartalmú döntése esetén a változások már áprilistól életbe léphetnek – közölte Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz–KDNP) polgármester.
A városvezető elmondta:
A MÁV–Volán-csoport év eleji bejelentései kapcsán a februári közgyűlésen egy új kecskeméti tarifarendszerre vonatkozó javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
Szemereyné Pataki Klaudia felidézte: a város tömegközlekedését biztosító Kecskeméti Közlekedési Központot öt éve, 2019 áprilisában alapította meg a kecskeméti önkormányzat. A vállalat révén a településnek önálló döntési jogosultsága van abban, hogy milyen tarifarendszert alkalmaz a közösségi közlekedésben.
A polgármester elmondta, hogy az országban elsőként kötött háromoldalú megállapodást a település vezetése a MÁV-val és a Volánnal arra vonatkozóan, hogy elfogadják járataikon a város közigazgatási határán belül a kecskeméti bérleteket.
Az elmúlt évben iskolabuszjáratokat is indítottak és egy új bérletet is bevezettek a településen, amelynek értelmében minden, a városban nappali tagozaton tanuló 6 és 25 év kor közötti diák ezer forintért válthat bérletet Kecskeméten. Az intézkedéseknek köszönhetően folyamatosan nő a tömegközlekedést választók száma a városban, az elmúlt évben a diákok száma 55 százalékkal, összességében az utazóké pedig 30 százalékkal nőtt Kecskeméten.
Szemereyné Pataki Klaudia közlése szerint a tavaly bevezetett bérletet tennék áprilistól ingyenessé. A polgármester azt is bejelentette, hogy a közgyűlés támogatása esetén áprilistól valamennyi kecskeméti nyugdíjas is ingyen utazhat a városban kortól és a nyugellátás mértékétől, illetve jellegétől függetlenül.
Továbbá – a közlekedési útvonalak terheltségének csökkentése, valamint a munkahelyek védelme érdekében – áprilistól minden Kecskeméten munkát vállaló bérletének árát a felére csökkentenék. A gyakorlatban ez azt jelentené, hogy – amennyiben a képviselők megszavazzák a javaslatot – áprilistól minden kecskeméti felnőtt havi bérlet ára ötezer forintba kerül majd, míg a Kecskemét Kártyával rendelkező, zömében Kecskeméten élők bérlete 3500 forintért lesz megváltható.
A távlati tervekről szólva a polgármester elmondta: elképzelhető, hogy öt év múlva akár már teljesen ingyenessé tudják tenni a kecskeméti tömegközlekedést. A folyamatos fejlesztések érdekében 2025 januárjától megkezdődik a városban a hidrogénhajtású autóbuszok tesztelése is, és az sem kizárt, hogy akár „találunk egy kötöttpályás útvonallehetőséget is, amely a teljes várost jelentős mértékben tehermentesítené”
– tette hozzá.
Homoki Tamás alpolgármester a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében az útfejlesztések mellett a külterületi buszmegállók a jövőben megfelelő világítást kapnak, a fontosabb csomópontokhoz, átszállási pontokhoz pedig kerékpártárolókat létesítenek.