Már idén ősztől holding formában működhet tovább a MÁV egy, a kormány elé benyújtott javaslat szerint. Erről beszélt a MÁV vezérigazgató-helyettese, aki szerint a vasúttársaság a jelenlegi formájában fenntarthatatlan. Az ügyben megszólalt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese is, aki elmondta, hogy évi százmilliárd forintot szánnának csak a vasút pályák karbantartására – közölte a Világgazdaság.
A napokban zajlott Balatonalmádiban az I. V-Híd Mérnök Konferencia, ahol a MÁV nemrég kinevezett vezérigazgató-helyettese, Kikina Artúr arról beszélt, hogy a MÁV a jelenlegi formájában egy működésképtelen társaság, amit minél előbb át kell alakítani – osztotta meg közösségi oldalán a V-Híd Zrt.
Kikina Artúr részleteket nem közölt az átalakításról, csak annyit árult el, hogy a vasúttársaság jövőjéről már elindult az egyeztetés a kormánnyal. A vezérigazgató-helyettes szerint már benyújtottak egy javaslatot a MÁV átalakítására, ha ezt a kormány elfogadja, akkor várhatóan
ősztől egy holding formájában működik tovább a vasúttársaság.
Ettől kezdve a MÁV-nak egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része is lenne.
A Mérnök Konferencián felszólalt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese, Csepreghy Nándor is, aki elmondta, hogy jelenleg a vasútvonalak majdnem felén sebességkorlátozás van a pályák állapota miatt. Szerinte
évente legalább százmilliárd forintot kell karbantartásra fordítani,
hogy a vonatok a megfelelő sebességgel tudjanak közlekedni – írják.
A miniszterhelyettes elmondta, hogy a következő évtizedben tizenötmilliárd eurót akarnak a vasút fejlesztésére fordítani. Ennek az összegnek a fele a pályák karbantartására, a másik a járművek korszerűsítésére menne el – közölte.