Még idén átalakulhat a MÁV, a vezérigazgató-helyettese szerint jelenlegi formájában fenntarthatatlan

A vasúttársaság jövőjéről már elindult az egyeztetés a kormánnyal.

Forrás: Világgazdaság2024. 01. 25. 22:29
null
Budapest, 2022. december 7. A MÁV Start Zrt. két, 815-ös sorozatszámú emeletes Stadler KISS zónázó vonata várja a menetrend szerinti indulást a fõváros Nyugati pályaudvarának 10. és 12. vágányán. Köztük egy nemrég érkezett gyorsvonat 423-assorozatszámú mozdonya áll a 11. vágányon. A Nyugati pályaudvar 1877 õsze óta a hazai vasúti személyszállítás fontos fejpályaudvara, ahova az ország keleti és északi részébõl több tucat közösségi járat érkezik, valamint indul oda. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már idén ősztől holding formában működhet tovább a MÁV egy, a kormány elé benyújtott javaslat szerint. Erről beszélt a MÁV vezérigazgató-helyettese, aki szerint a vasúttársaság a jelenlegi formájában fenntarthatatlan. Az ügyben megszólalt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese is, aki elmondta, hogy évi százmilliárd forintot szánnának csak a vasút pályák karbantartására – közölte a Világgazdaság.

A napokban zajlott Balatonalmádiban az I. V-Híd Mérnök Konferencia, ahol a MÁV nemrég kinevezett vezérigazgató-helyettese, Kikina Artúr arról beszélt, hogy a MÁV a jelenlegi formájában egy működésképtelen társaság, amit minél előbb át kell alakítani – osztotta meg közösségi oldalán a V-Híd Zrt.

Kikina Artúr részleteket nem közölt az átalakításról, csak annyit árult el, hogy a vasúttársaság jövőjéről már elindult az egyeztetés a kormánnyal. A vezérigazgató-helyettes szerint már benyújtottak egy javaslatot a MÁV átalakítására, ha ezt a kormány elfogadja, akkor várhatóan 

ősztől egy holding formájában működik tovább a vasúttársaság.

Ettől kezdve a MÁV-nak egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része is lenne.

A Mérnök Konferencián felszólalt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese, Csepreghy Nándor is, aki elmondta, hogy jelenleg a vasútvonalak majdnem felén sebességkorlátozás van a pályák állapota miatt. Szerinte 

évente legalább százmilliárd forintot kell karbantartásra fordítani,

hogy a vonatok a megfelelő sebességgel tudjanak közlekedni – írják.

A miniszterhelyettes elmondta, hogy a következő évtizedben tizenötmilliárd eurót akarnak a vasút fejlesztésére fordítani. Ennek az összegnek a fele a pályák karbantartására, a másik a járművek korszerűsítésére menne el – közölte.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Jászai Csaba)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.