„Megígértem. Ma elrendeltem” – írta Facebook-oldalán egy korábbi ígérete kapcsán a közlekedésügyi miniszter. Lázár János a Déli körvasút kapcsán azt írta, hogy annak építését úgy szeretné kivitelezni, hogy az a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjon az ott élőknek.
A jövőben nincs éjszakai munkavégzés, húsvétkor pedig semmilyen. A lakóknak jár a nyugalom, az építőknek pedig a pihenés.
– jelentette ki a miniszter, aki egyúttal azt is világossá tette, hogy a vasútbővítés mindenképpen meg fog valósulni.
Mint azt már a Magyar Nemzet is megírta, a Déli körvasút fejlesztésének célja, hogy több vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút mint fenntartható közlekedési eszköz versenyképes alternatívája legyen a személyautós közlekedésnek, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ehhez kényelmes, pontos és sűrű járatokra van szükség, amelyek a városban megfelelő átszállási kapcsolatokat nyújtanak.
Az új állomások és új járatok azonban nemcsak az ingázók, hanem a városban közlekedők számára is új lehetőségeket nyitnak, így több mint kétmillió ember mindennapjait könnyítené meg a beruházás. A vonalszakasz a MÁV Zrt. 1-es, Budapest−Hegyeshalom−Rajka vasúti fővonalának része, ezáltal kiemelt nemzetközi jelentőségű.