Szétszórt, ledobott, elhagyatott termékek hevernek a szupermarketekben, a vásárlók által keltett zűrzavar szinte mindennapos a boltokban – írja olvasói jelzés alapján a Nógrád Vármegyei Hírportál.
A marketingpszichológia szerint a jelenség mögött az áll, hogy a fogyasztók hatalmas árukínálattal találkoznak, és ez az elérhető lehetőségek miatt gyakran impulzusvásárlásra, több költésre ösztönzi őket. A kereskedőknek azonban komoly probléma, hogy a bizonytalan vevők a kasszához közeledve mégis inkább megszabadulnak a feleslegessé vált portékától, és egyszerűen csak kirakják a termékeket oda, ahol éppen járnak, ahelyett, hogy az eredeti helyükre tennék vissza azokat.
A lap egyik olvasója egy balassagyarmati áruházban a húsvét előtti bevásárláskor legalább tíz olyan terméket látott a polcokon, amelyek elhagyatottan, rossz helyen hevertek.
Az eladótérben elhelyezett termékek esetében pontosan meg van határozva, hogy egy-egy termék hova és milyen módon kerül ki. A vásárlóknál előfordul, hogy a bevásárlás során meggondolják magukat, és nem az eredeti helyére teszik vissza a terméket, ami plusz munkaórákat eredményez a bolti dolgozók számára
– közölte a Lidl.
Kiemelték: ilyen esetben, ha nem hűtött áruról van szó és a termék csomagolása ép, a bolti dolgozók visszahelyezik a polcokra. Hűtött áru esetében azonban – mivel nem garantálható a hűtési lánc betartása – a termékeket leselejtezik, ahogyan a sérülteket is.