„A harmincmilliárd forintos keretösszegű pályázatra beérkezett kérelmek alapján túllépte az ezret az állami segítséggel beszerezni kívánt elektromos haszongépjárművek száma” – közölte az Energiaügyi Minisztérium hivatalos közösségi oldalán.
A bejegyzésben arról is beszámoltak, a program járművenként az akkumulátor teljesítményének függvényében legfeljebb négymillió forint, cégenként a foglalkoztatottak számához igazodva összesen akár 64 millió forint hozzájárulást kínál tisztán elektromos hajtású személyautó, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához. A környezetkímélő és csendes járművek üzemeltetőik számára működtetési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg.
A jövő a zöldenergiáé
„Magyarország élenjáró szerepre tör a termelésében és tárolásában az otthonok és az ipartelepek mellett a gépkocsikban is. A vállalatoknak szóló pályázatra közel 3500 gazdasági társaság jelentkezett eddig, az általuk kért támogatások összege 16,3 milliárd forint. A haszongépjárművek nagyjából az igényelt darabszám harmadát adják, a cégek mostanáig több mint 3200 személyautó beszerzéséhez igényeltek állami hozzájárulást” – írják a bejegyzésben.
A minisztériumi posztból az is kiderül, hogy a tehergépkocsik sorában a legnépszerűbb márka és típus a Cenntro Logistar 100 (178 darabbal), de az első ötbe tartozik még a Dacia Spring Cargo (161), a Toyota Proace City Electric (88), a Ford E-Transit (68) és a BYD ETP 3 (64) is. Minden kategóriát egybevéve a BYD termékei (a már említetten túl különösen az Atto 3, a Seal és a Dolphin) a legkeresettebbek, összesen 1083 darabbal.
A legnagyobb szennyezők közé tartozó közlekedés zöldítése érdemben előmozdíthatja a károsanyag-kibocsátás visszafogását, a klímavállalások teljesítését Magyarországon. Az Energiaügyi Minisztérium az e-töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását ösztönző kiírással is segíti majd az elektromos autózás további térnyerését.