Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya.
Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.
Mindannyiunknak szerepe van abban, hogy az online tereket biztonságossá tegyük a következő generáció számára
– emelte ki a közlemény szerint videóüzenetében Abby Roberts, az Internet Hotline kampányához kapcsolódóan szervezett kerekasztal-beszélgetésen a NMHH Esztergomi úti székházában, november 12-én. Az INHOPE, a hotline-okat összefogó nemzetközi szövetség munkatársa a tagszervezetek közötti együttműködés és tapasztalatcsere fontosságát hangsúlyozta annak érdekében, hogy a gyermekeket és fiatalokat érintő online visszaélések kapcsán hatékony segítséget tudjanak nyújtani.
Az NMHH által 2011-ben életre hívott Internet Hotline a fennállása óta több mint 18 ezer, online térben elkövetett visszaélést rögzítő bejelentést kezelt. A közlemény alapján Csalár Dorina, az IH vezetője elmondta, hogy a kommunikációs és médiakampány hatására érezhetően növekedett a hozzájuk forduló bejelentők száma. Külön kiemelte, hogy
jelentős számban érkeztek kiskorúaktól bejelentések, ami egyrészt biztató, hiszen mernek segítséget kérni, ha bajba kerültek, másrészt rendkívül aggasztó, azt jelzi ugyanis, hogy egyre nagyobb probléma az ilyen jellegű visszaélések növekvő száma.