A fővárosi önkormányzat 2025-ben 88 millió forintot áldozna Karácsony Gergely brüsszeli képviseletének fenntartására. Az iroda, amelynek vezetője Jávor Benedek, Karácsony Gergely párbeszédes szövetségese, évről évre nagyobb költségvetésből tevékenykedik. Az így felszabaduló forrásokat Szécsényi Dániel és Szepesfalvy Anna képviselők javaslata szerint átcsoportosítanák a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság által fenntartott, Budapest közterületein, megállókban, aluljárókban folytatott járőrözésekhez szükséges járőrszolgálat bővítésére.
Homályos költségvetés
Amint arról már korábban is beszámoltunk, nemrég kiderült, Karácsony Gergely brüsszeli képviselete nemcsak drága, de még csak hivatalosnak sem tűnik, nem szerepel ugyanis az Európai Unió átláthatósági nyilvántartásában. Ez azt jelenti, hogy a Karácsony Gergely párttársa és tanácsadója, Jávor Benedek által vezetett és közpénzből fenntartott iroda nem folytat hivatalos, az említett katalógusban regisztrált lobbitevékenységet. Pedig elvileg ez lenne az egyik, ha nem a fő feladata – adta hírül legújabb tényfeltáró írásában a Tűzfalcsoport.
A Lobby Facts adatai szerint a kiadott „jogosítványt” 2022. május 13-mal törölték, az viszont bizonytalan, hogy a 2018. január 18-i regisztrációtól folyamatosan élt-e. Inkább az valószínű, hogy nem, hiszen Karácsonyék brüsszeli képviselete már 2020-ra sem jelentette le a költségvetést. Az iroda legfrissebb adatközlése szerint öt alkalmazottja volt (három teljes és két részmunkaidős), európai parlamenti akkreditációval viszont egyikük sem rendelkezett. Ezek után nem meglepő, hogy a
fennállása óta egyetlen magas rangú uniós tisztviselővel folytatott megbeszélést sem jegyeztek be Budapest brüsszeli képviselete mellé.
Jávorék „főhadiszállása” egyébként a rue Montoyer 39-ben van, egy központhoz közeli irodaházban. A négyzetméterárak forintra átszámolva 25–80 ezer forintot kóstálnak itt havonta. A 60-65 négyzetméteres irodákat a maximumhoz közeli áron, tehát havi 4-4,5 millió forintért hirdetik. Ha hosszú távú bérletről van szó, a fővárosnak talán járt némi kedvezmény, ám még úgy sem valószínű, hogy évi 35 millió forintnál kevesebbet kérnek az irodáért, és ebben még benne sincsenek a rezsiköltségek, a takarítás.