Egyre többen veszik igénybe a közösségi közlekedést, ezzel együtt nő a vonaton, buszon elhagyott, gazdátlan holmik száma is. Míg 2023-ban 21,5 ezer, 2024-ben már csaknem 23 ezer talált tárgy várta gazdáját a MÁV-csoportnál – adta hírül a Szon.
Sötétkék mappa lapult a vonat ülései között, nem hiszi el, mit találtak benne
Visszajuttatták a tulajdonosnak.

Az elvesztett holmikat a vasút-, illetve buszállomások forgalmi irodáiban adják le megtalálóik, ahol a tartalmukat tételesen nyilvántartásba veszik, így kerülnek be az adatbázisba. Tavaly leggyakrabban telefont, kulcsot, táskát, kabátot, tárcát, szemüveget, fülhallgatót hagytak el az utasok, de rollerre, bakelitlemezekre, autóülés-magasítóra és plüsselefántra is bukkantak a járműveken szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, buszvezetők, a takarító személyzet vagy az utazók.
A vonatokon tavaly 16 ezer, a buszokon közel 7 ezer, azaz összesen mintegy 23 ezer talált tárgyat rögzítettek, ezek közül 12,5 ezer került vissza a tulajdonosához.
A legérdekesebb egy kék mappa volt, amelyben 1,3 millió forintnyi készpénzt találtak, ezt munkatársaink visszajuttatták a tulajdonosához
– fogalmazott a MÁV szóvivője. Bankkártya és okmány esetében a tulajdonosa azonosíthatósága esetén, a bankkártya-kibocsátónak, illetve a személyes okmányokat kiállító hatóságnak (okmányiroda, OEP stb.) juttatják el a kártyát, okmányt. Pénzt jellemzően nem magában, hanem valamilyen egyéb tárggyal együtt (pl. kabát, táska, pénztárca, stb.) adnak le, amennyiben a pénzösszeget is tartalmazó tárgyért 1-2 napon belül nem jelentkezik tulajdonosa, a pénzt nyilvántartásba veszik egy jegyzőkönyv kiállításával.
További Belföld híreink
Ha a pénz mellett személyazonosításra alkalmas dokumentum is van a táskában, kabátban, az egyszerűsíti a beazonosítást. Azok az összegek, amelyeket az utasok nem keresnek, vagy amiatt nem lehet visszaadni, mert az utas elérhetősége nem beazonosítható, a hatályos polgári törvénykönyv alapján a Magyar Államhoz kerülnek.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Felcsuti Péter összevissza beszél a balos megszorítócsomagról, Menczer Tamásnak üzenget
Korábban nem volt elégedett azzal, hogy Magyar Péterék „bátortalanul” nyúlnának az adókhoz.

Fájdalmas átalakításokat tervez a Tisza a családtámogatási rendszerben
A Tisza Párt gazdasági konvergenciaprogramnak nevezett, de sokkal inkább ész nélküli sarcolásnak tűnő tervezete az élet szinte minden területén elvonásokat vetít előre.

Videón mutatjuk, hogy milyen, amikor a katasztrófaturizmus és a FOMO találkozik
Ránézésre is kínos. És persze veszélyes.

Kisiklott és nem jár Budapest egyik legforgalmasabb villamosa
A kimaradó szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Felcsuti Péter összevissza beszél a balos megszorítócsomagról, Menczer Tamásnak üzenget
Korábban nem volt elégedett azzal, hogy Magyar Péterék „bátortalanul” nyúlnának az adókhoz.

Fájdalmas átalakításokat tervez a Tisza a családtámogatási rendszerben
A Tisza Párt gazdasági konvergenciaprogramnak nevezett, de sokkal inkább ész nélküli sarcolásnak tűnő tervezete az élet szinte minden területén elvonásokat vetít előre.

Videón mutatjuk, hogy milyen, amikor a katasztrófaturizmus és a FOMO találkozik
Ránézésre is kínos. És persze veszélyes.

Kisiklott és nem jár Budapest egyik legforgalmasabb villamosa
A kimaradó szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!