– Nálunk mindig az utas az első. A vármegyebérlet és a tarifareform óta szabadabbá és olcsóbbá tettük a közösségi közlekedést, idén a 10 ponttal pedig komfortosabbá is tesszük azt – jelentette ki Hegyi Zsolt a közösségi oldalán. A MÁV-csoport vezérigazgatója jelezte: ezért jött létre az Országos Haváriaközpont, ahol az utasok érdekeit szem előtt tartva szervezik a közlekedést egy havária helyzetben is, és éppen ezért kiemelkedően fontos a MÁV csoportban is az utastájékoztatás kérdése.

„Január elsején azt kértem a kollégáimtól, hogy mérjük fel, hogy milyen utastájékoztató berendezések találhatóak a MÁV és a Volán hálózatán” – ismertette a vezérigazgató. Majd az eredményekkel kapcsolatban elmondta: kiderült, hogy több mint 2800 darab különböző korú, képességű és műszaki állapotban lévő utastájékoztató berendezés működik ma a MÁV csoportnál.
Ezeket fejlesztenünk kell, mert az a célunk, hogy a lehető leggyorsabban és legpontosabban tájékoztassunk mindenkit a közlekedésről
– hangsúlyozta Hegyi Zsolt. Hozzátette: már kétszáz kijelzőt alkalmassá is tettek arra, hogy rendkívüli helyzetben bármilyen tájékoztatást ki lehessen rájuk írni. Az állomásokon található utastájékoztatás mellett a járművek fedélzetén is fejlesztik az utastájékoztatást – tette hozzá.
Apró lépések ezek, de fontosak, mert a pontos és gyors tájékoztatás utazás közben elengedhetetlen
– emelte ki a vezérigazgató.