A régi térképek, mint a Vonatinfó vagy az EMIG webhelyei a főszezontól kezdve egységesen az EMMA felületre mutatnak, ahol az utasok mindent könnyen és gyorsan megtudhatnak a számukra releváns járatokról, függetlenül attól, hogy azok kötöttpályán vagy közúton közlekednek – húzta alá a MÁV-csoport.
Ez egyben reakció is arra a hangulatkeltésre, hogy azért szűnik meg a Vonatinfó, hogy ne lehessen követni a késében lévő vonatokat a nyári szezonban.
Vitézy Dávid (Podmaniczky Mozgalom) fővárosi képviselő szombat reggel a közösségi oldalán azt írta: a Vonatinfó weboldal megszűnt, és Androidon már frissült is a MÁV-app – a Vonatinfó térképe pedig eltűnt. Az Apple-frissítés is folyamatban van már, rövidesen az iOS-ben is eltűnik ez a térképes nézet. A helyükre az EMMA nevű utazástervező teljesen használhatatlan térképes nézete kerül, mely a vasúti közlekedés áttekintésére, a forgalmi helyzet követésére, vonatok keresésére teljesen alkalmatlan.
Vitézy szerint Lázár a késéseket letagadni akarja. A MÁV-csoport ezzel szemben hangsúlyozta, hogy folyamatosan bővítik az új rendszer funkcióit.
A Magyar Nemzet is tesztelte az új rendszert, és weboldalon lévő térképen tökéletesen követhető a buszok és a vonatok mozgása, mi több, a késéseket is feltüntette az új információs rendszer.

A cégcsoport leszögezte:
a BudapestGO alkalmazáson éppúgy követhetők maradnak a MÁV-csoport vonat- és buszjáratai, mint az EMMA-n a BKV-járatok információi. Az EMMA-n már követhető az adott vonat- vagy buszjárat pontos tartózkodási helye, esetleges késése és várható érkezési ideje, de ezek hamarosan újabb információkkal is kiegészülnek.

A fokozatosan megújuló felületen kialakítanak olyan megoldást is, amely az esetleges vonatszámváltozásokat teszi követhetővé. Ezzel kapcsolatban számos téves vagy megtévesztő információ jelent meg korábban
– hívták fel a figyelmet a közleményben. Hozzátették, lehetőség lesz a haváriahelyzetek kezelésére elindított mentesítő vonatok vagy pótlóbuszok mozgásának valós idejű követésére is.
A helyközi buszok megállóit sárgával, a vonatok, HÉV-ek, tramtrain-ek megállóit kékkel, a helyi megállókat pedig lila színnel jelölték.
A felületen a felhasználó közelében közlekedő összes helyi és helyközi járat megjelenik, egy-egy állomást vagy megállóhelyet kiválasztva pedig minden olyan autóbuszjárat vagy vonat is, ami az adott pillanatban közlekedik az országban, és a kiválasztott állomáson megáll.
Az egyes megállóhelyek, állomások menetrendje közvetlenül a keresőből is megnyitható az órapiktogram segítségével, emellett az indulási és érkezési adatokon, vágányszámokon, kocsiállásokon túl az EMMA felületén már megjelennek azok a vasúti haváriaüzenetek is, amelyeket az adott állomás fizikai kijelzőin láthatnának az utasok.
A fejlesztések révén a térképen a fenti információk mellett hamarosan azonnal látható lesz, ha egy adott Volán- vagy vonatjárat elérte vagy meghaladta a húszperces késést, amely után bérletkedvezmény vagy pénzvisszatérítés jár az utasoknak.
Közölték, az EMMA térképes felületén feltüntetik majd azt is, hogy egy adott vonatot melyik vontatójárművel, mozdonnyal továbbítják.
Borítókép: Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője (Fotó: MTI/Kocsis Zoltán)