Egyre több traffiboxot helyez üzembe a rendőrség, ezzel is törekedve arra, hogy kevesebb gyorshajtás okozta baleset történjen az utakon. Sok autós próbálja kicselezni a sebességmérő berendezéseket hirtelen lassítással, ami balesetveszélyes, és az sem garantált, hogy vészfékezéssel kicselezhető a traffipax.
A Haon az Országos Rendőr-főkapitányságot (ORFK) kérdezte arról,
milyen távolságról képes képet rögzíteni a traffipax, a traffibox és a Véda, illetve hatótávban mi a különbség közöttük.
A válaszból kiderült, a mobil traffipax sebességmérőként egyrészt lézeres TC–108-ast használ a rendőrség, amelynek hatótávja öt métertől több mint egy kilométerig tart. Ezek mozgó autóból, háromlábú állványról is használhatók. Hasonlóképpen
a FámaLézer típusú berendezésekhez, amelyek három métertől több mint ezerméteres távig, mozgás közben is képesek rögzíteni.
A Véda rendszer részeként radaros VidarSpeed kamerát használnak, ami a tartó konzoltól vagy portáltól számított 20-30 méteres útszakaszon méri a sebességet, és egyúttal dokumentálja a jogsértést,
de van olyan traffipax, mely 25 és 600 méter között képes észlelni a járművet, és mérni a sebességet.
Az ORFK teljes tájékoztatása a Haon oldalán ide kattintva olvasható.