A belvárosi dugók és a veszélyes kerékpárutak elleni csodaszer az, hogy nem zárjuk le a rakpartot, ugyanis a rakpartnak a forgalma többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra terelődik. Emellett fontos, hogy ne zárjuk le a Lánchidat, hiszen az azt elkerülő autók egy része is a Bajcsy-Zsilinszky útra torlódik – mondta el lapunknak Kőrösi Koppány fejlesztéspolitikai szakértő, a Budapest Műhely alapítója.
– Az autóforgalom visszaszorítására az elmúlt években a városvezetés által kitalált intézkedéseknek ellentétes eredménye lett: 2021 óta kilenc százalékkal növelte az autózás és tíz százalékkal csökkentette a tömegközlekedés részarányát Budapesten az összes közlekedést tekintve. Mára dupla spirálba kerültünk, mert
folyamatosan csökkentik az autós forgalmat kiszolgáló kapacitást, ennek ellenére mégis nő a forgalom.
Tehát egyre nagyobb forgalmat kell egy csökkenő átmérőjű közlekedési infrastruktúrának kiszolgálnia – emelte ki a fejlesztéspolitikai szakértő. Szerinte az első és legfontosabb, hogy az autósforgalmat kell valamilyen úton-módon csökkenteni. Azonban mindezt nem a dugók és a közlekedési káosz növelésével, hanem a főváros átjárhatóságának növelésével lehet elérni.
– Meg kell nyitni a rakpartot, a Lánchidat, és együtt kell működni a kormánnyal a Galvani-híd megépítésében, ami azért várat magára, mert a főváros nem volt hajlandó megadni az építési engedélyt a lehajtóhoz.
Meg kell építeni a munkáskörutat, amit a Hungária körút és az M0-s között a körvasútsor mentén kellene felhúzni. Egyúttal szükség van az aquincumi hídra.
Ha csak ennyi megépülne Budapesten, már akkor jelentősen csökkenne a belváros forgalma – jelentette ki Kőrösi Koppány.
Bajcsy-Zsilinszky út: hogyan nem szabad kerékpárutat építeni?
A Budapest Műhely alapítója a Bajcsy-Zsilinszky útra felfestett kerékpársávokkal kapcsolatban kiemelte: a Bajcsy-Zsilinszky út eddig is az állatorvosi ló volt, mostantól kezdve még inkább az lesz. Van itt egy olyan kerékpárút, amelyet a járdára festettek föl, és még korlátokat is tettek ki. De a gyalogos- és a kerékpáros-forgalom nincs rendesen elválasztva egymástól, a korlátok között ugyanis szünetek vannak.
Ha valamivel riogatnom kell bárkit, hogyan nem szabad kerékpárutat létesíteni, akkor a Bajcsy-Zsilinszky úti járdára festett kerékpárút az iskolapéldája annak, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni
– mutatott rá a szakértő.