Hiába Karácsonyék autósüldözése, mégis nő a forgalom

– Elsőként a külső kerületekben lenne szükség komplex fejlesztésekre a fővárosban – mondta a Magyar Nemzetnek a fejlesztéspolitikai szakértő. Kőrösi Koppány, a Budapest Műhely alapítója a Bajcsy-Zsilinszky úton felfestett kerékpárutat elhibázottnak tartja.

2025. 07. 29. 14:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A belvárosi dugók és a veszélyes kerékpárutak elleni csodaszer az, hogy nem zárjuk le a rakpartot, ugyanis a rakpartnak a forgalma többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra terelődik. Emellett fontos, hogy ne zárjuk le a Lánchidat, hiszen az azt elkerülő autók egy része is a Bajcsy-Zsilinszky útra torlódik – mondta el lapunknak Kőrösi Koppány fejlesztéspolitikai szakértő, a Budapest Műhely alapítója.

– Az autóforgalom visszaszorítására az elmúlt években a városvezetés által kitalált intézkedéseknek ellentétes eredménye lett: 2021 óta kilenc százalékkal növelte az autózás és tíz százalékkal csökkentette a tömegközlekedés részarányát Budapesten az összes közlekedést tekintve. Mára dupla spirálba kerültünk, mert

folyamatosan csökkentik az autós forgalmat kiszolgáló kapacitást, ennek ellenére mégis nő a forgalom.

Tehát egyre nagyobb forgalmat kell egy csökkenő átmérőjű közlekedési infrastruktúrának kiszolgálnia – emelte ki a fejlesztéspolitikai szakértő. Szerinte az első és legfontosabb, hogy az autósforgalmat kell valamilyen úton-módon csökkenteni. Azonban mindezt nem a dugók és a közlekedési káosz növelésével, hanem a főváros átjárhatóságának növelésével lehet elérni.

– Meg kell nyitni a rakpartot, a Lánchidat, és együtt kell működni a kormánnyal a Galvani-híd megépítésében, ami azért várat magára, mert a főváros nem volt hajlandó megadni az építési engedélyt a lehajtóhoz.

Meg kell építeni a munkáskörutat, amit a Hungária körút és az M0-s között a körvasútsor mentén kellene felhúzni. Egyúttal szükség van az aquincumi hídra.

Ha csak ennyi megépülne Budapesten, már akkor jelentősen csökkenne a belváros forgalma – jelentette ki Kőrösi Koppány.

 

Bajcsy-Zsilinszky út: hogyan nem szabad kerékpárutat építeni?

A Budapest Műhely alapítója a Bajcsy-Zsilinszky útra felfestett kerékpársávokkal kapcsolatban kiemelte: a Bajcsy-Zsilinszky út eddig is az állatorvosi ló volt, mostantól kezdve még inkább az lesz. Van itt egy olyan kerékpárút, amelyet a járdára festettek föl, és még korlátokat is tettek ki. De a gyalogos- és a kerékpáros-forgalom nincs rendesen elválasztva egymástól, a korlátok között ugyanis szünetek vannak.

Ha valamivel riogatnom kell bárkit, hogyan nem szabad kerékpárutat létesíteni, akkor a Bajcsy-Zsilinszky úti járdára festett kerékpárút az iskolapéldája annak, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni

– mutatott rá a szakértő.

A korábban a járdára felfestett kerékpársáv mellett most megjelent egy másik is, ezúttal az úton.

– Van ugye egy kerékpárút, ami rossz, nem biztonságos, felfestettek mellé egy másik rosszat. Most akkor párhuzamosan van kettő. Az egyik rosszabb, mint a másik.

Az egyikkel a gyalogosokat hozzák rossz helyzetbe a kerékpárosok mellett, a másikkal meg a buszokat és az autósokat

– jegyezte meg a szakember. Kőrösi Koppány szerint értelmetlen, fölösleges és balesetveszélyes az új kerékpársáv.

Borítókép: Kerékpáros halad a fővárosi Üllői úton kialakított biciklisávban (Fotó: MTI/Mónus Márton)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.