A közösségi közlekedés, így az ehhez kapcsolódó parkolóhelyek kialakítása Budapesten a fővárosi önkormányzat feladata. Csakhogy Karácsony Gergelyék még egyetlen parkolóhelyet sem alakítottak ki Csepelen. A közösségi közlekedésért felelős főpolgármester-helyettes, a szocialista Tüttő Kata meg is magyarázta egy, a polgármesternek címzett levélben, hogy miért is nem. A levél a Csepel.info birtokába jutott.
Ebben Tüttő azt írta, hogy amennyiben Csepel vállalja, hogy a P+R célra kijelölt területet megszerzi, az építés forrását biztosítja, akkor megvizsgálják az építés lehetőségét. Azaz, a kerület szerezze meg a fővárosnak a területet és biztosítsa a főváros helyett az építés költségét, de még így sem ígérik meg, hogy építenek P+R parkolót.
Borbély Lénárd, Csepel polgármestere a Hír TV-nek azt mondta: a kerületben még annak ellenére sem alakít ki P+R parkolóhelyeket a balliberális vezetésű főváros, hogy az az ő kötelességük lenne, ráadásul még a területet is megszereznék helyettük. Tüttő Kata szavaival ellentétben tömve vannak Csepel köztéri parkolói, de a Tarlós István főpolgármestersége idején kialakított három P+R parkolóban sem volt hely kedden, dél körül.
– A volt Csepel Művek területét ki is jelölte a kerület – szögezte le Borbély Lénárd, aki szerint a Hévtől alig száz méterre, uniós forrásból meg is lehetne építeni a parkolót, de a balliberális fővárosi vezetésnek ez sem jó.
Csepel polgármestere szerint a főváros politikai bosszúhadjáratot folytat a fideszes vezetésű kerületek ellen. Elmondása szerint emiatt állították le Karácsonyék a csepeli Kis-Duna partra tervezett kerékpárút építését és zárták ki őket a fővárosi utak felújításából is.
A Magyar Nemzet korábban megírta: a közösségi és egyéb alternatív közlekedést pártoló Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat bizonytalan abban, hogy támogatná-e a kormányzati forrásból megújuló csepeli HÉV-vonal mellé épülő P+R parkoló kiépítését. Mindezt úgy, hogy egy forintjukba se kerülne, mert a csepeli önkormányzat átvállalná a felmerülő költségeket.