Karácsony Gergely másra hárítaná a dugók miatti felelősséget

A főpolgármester szerint korábban elmaradtak a fejlesztések, ezért vannak most fennakadások a közlekedésben.

Magyar Nemzet
2021. 07. 09. 15:14
KARÁCSONY Gergely
Karácsony és csapata az éj leple alatt is kampányolna Fotó: MTI/Mónus Márton
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Gergely büszke a most zajló felújításokra, legalábbis ez derült ki a Mediaworks kérdéseire adott válaszaiból. A főpolgármester ugyanakkor ismét visszafelé mutogatott, és szerinte azért kellett mindent egyszerre lezárni, mert korábban nem történtek fejlesztések.

Mint ismeretes: több mint egy hónapja kezdődött a pesti alsó rakpart felújítása. Az átépítések miatt lezárták az Eötvös tér és a Margit híd közötti részt, ha pedig mindez nem lenne elég, ezzel párhuzamosan a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a 3-as metró felújítása is nagyjából egy időre esik.

Ezért az autós és a buszos közlekedés gyakorlatilag ellehetetlenült a városban és dugók sorai nehezítik meg a fővárosiak életét.

A káosz miatt felháborodott autósok hívták fel arra a figyelmet, hogy Budapest autós közlekedése szinte leállt, órákba telik bejutni a munkahelyükre a fővárosban és az agglomerációban élő embereknek. A fővárosi dugóhelyzetet firtató kérdésre korábban úgy reagált Karácsony Gergely, hogy aki ezt szóvá teszi, az

„szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog”.

A főpolgármester pontosan tudja, hogy mi vár a járványügyi helyzetből épp kikecmergő, fellélegezni vágyó városra, hiszen egy korábbi bejegyzésében úgy fogalmaz: „Tudom, hogy a város fejlesztése, a Blaha megújítása mellett a Lánchíd felújítása és a rakpart átalakítása átmenetileg kényelmetlenséget is okoz sokaknak, tőlük csak megértést és türelmet tudok kérni, igyekszünk a lehetőségekhez mérten enyhíteni a kellemetlenségeket.”

A végeláthatatlan dugók egyik következménye lehet, hogy több, erősen egészségkárosító anyag koncentrációja is nőtt Budapesten az elmúlt évekhez viszonyítva, ami összefüggésben állhat azzal, hogy

az összeomlófélben lévő budapesti forgalom miatt egyre nő a közfelháborodás, ám még ez sem készteti cselekvésre a fővárost, amely a Magyar Autóklub vagy a VEKE szakmai érveit sem fogadja meg.

Továbbá a fővárosi beruházásokkal büszkélkedő Karácsonynak ellentmond az, hogy a Tarlós István korábbi főpolgármester idején tett ajánlattal ellentétben ötmilliárd forinttal drágábban újíthatják fel például a Lánchidat. Budapest jelenlegi városvezetése korábban azt állította, hogy szerintük épp az előző polgármester idején volt drágább a kivitelezésről szóló tenderen nyertes cég pályázata.

A Lánchíd mellett a Blaha Lujza tér felújítása is rövidesen megkezdődik, ami szintén drágábban valósulhat meg az előző városvezetés által elfogadott tervekhez képest, viszont 2020 februárjában Budapest új vezetése a tervek felülvizsgálatát kérte, forráshiányra hivatkozva. Ráadásul ez a felújítás is csak csökkentett műszaki tartalommal valósulhat meg, mint a Lánchíd korszerűsítése.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.