Az Audi Q2-es frissítés elérte a sorozat csúcsmodelljét is

Két évvel ezelőtt debütált az Audi SQ2-es szabadidő-autó, amelynek csak a megjelenését alakították át.

Az Audi Q2-es frissítés elérte a sorozat csúcsmodelljét, az SQ2-est is, amely megtartja a 300 lóerő és 400 Nm (2000-5300/perc) teljesítményű 2,0 literes turbómotorját, ami 4,9 másodperces 0-100 km/óra sprintet tesz lehetővé.

A megfelelő hangról a kipufogórendszerbe épített pillangószelepek gondoskodnak, a sportos viselkedésről a 20 mm-es ültetéssel együtt járó sportfutómű és a módosított áttételezésű (1-6. rövidebb, 7. hosszabb) duplakuplungos váltó.

 

A központi differenciálműben új az olajpumpa (kefe nélküli villanymotor), a tömeg azért csak 1 kg-mal csökkent a frissítés során, mert az elektronikus vezérlőegységet immár a kuplungházon belül helyezik el.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Lássanak csodát! – Porsche Cayenne GTS Coupé menetpróba

A Porsche mérnökei mindig képesek meglepetést szerezni. Generációról generációra egyre jobb autót faragnak az elméletileg már évtizedekkel ezelőtt elavult, farmotoros 911-esből, és bebizonyítják, hogy vannak még tartalékok ebben a sokak szerint önismétlő formatervben. A Panamerával igazolták, hogy egy ferdehátú vagy egy kombi is lehet pengeéles sportautó, az elektromos Taycannal pedig megalkották a világ alighanem legjobban megépített elektromos autóját, amely nemcsak az egyre népesebb mezőnyből emelkedik ki, hanem a rajongótábor szerint is méltó a márka logójára. Ezek után csoda, hogy Stuttgartban még a szabadidő-autó is mást jelent, mint a világ többi részén? Legalábbis az úja Cayenne esetében biztosan.

Igen, ugyanis amit a Cayenne GTS tud, ahhoz nem elég tehetséges mérnöknek lenni, ahhoz kisebb fajta csodát kell tenni! Amikor a BMW X6-os piacra lépett, kupés tetővonalával kitágította a műfaj határait, majd a riválisai is bemutatták a saját elképzelésüket erről a szintén megosztó koncepcióról. A Porsche eleve későn lépett be az SUV-k piacára, így az első Cayenne kupéra is 18 évet kellett várni, de az eredmény most is önmagáért beszél. Jókora méretei ellenére hiteles a 911-es vonalait idéző kavicsforma, ez a kevésbé praktikus felépítés talán a Porschénak áll a legjobban.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.